تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 دی 1391
ارتباط فست فود با آسم در کودکان

  ارتباط فست فود با آسم در کودکان

طبق نتایج یک مطالعه گسترده بین المللی ، احتمال بروزآسم شدید در کودکانی که دفعات بیشتری فست فود مصرف می کنند نسبت به کودکانی که میوه بیشتری می خورند، بالا می رود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققان عادات غذایی نیم میلیون نوجوان 13تا 14 ساله و کودکان 6 تا 7 ساله را بررسی کرده اند و این که آیا در سال گذشته در مواردی غیر از سرما خوردگی یا انفولانزا دچار خس خس،اگزما،خارش یا گرفتگی بینی شده اند را تحت نظر قرار داد ند.
پاسخ دهندگان ساکن کشور های مختلفی بودند. در این مطالعه به عوامل تاثیر گذاری از جمله سیکار کشیدن مادر در طول بارداری نیز توجه شده است و افراد در معرض از مطالعه کنار گذاشته شده اند.نتایج حاکی از آن است که فست فود ها تنها نوعی از غذاها هستند که می توانند به طور آشکار با شدت آسم مرتبط باشند.
مصرف سه بار فست فود یا بیش از آن در هفته39%خطر آسم شدید میان نوجوانان و 27% میان کودکان کم سن و سال تر را افزایش می دهد.
همچنین خطر اگزما و گرفتگی بینی را می افزایند. برعکس خوردن میوه سه بار یا بیشتر در هفته، باعث کاهش به ترتیب 11%و 14% از عوارض فوق می شود. طی مطالعات قبلی نیز اثبات شده بود که اسید های چرب اشباع و ترانس باعث شروع پاسخ های التهابی از سوی سیستم ایمنی می شوند.
نتایج این تحقیق در نشریه ی انگلیسی Thorax به چاپ رسیده است.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه