افزایش LTD ،سندرم داون
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 آذر 1390
کشف مکانیسم عمل ممانتین در افزایش حافظه موش های مبتلا به سندرم داون

  کشف مکانیسم عمل ممانتین در افزایش حافظه موش های مبتلا به سندرم داون

محققان دریافتند افزایش LTD به احتمال زیاد توسط بیان بالای گروه محدودی از ژن های موجود در کروموزوم اضافی موش مبتلا به سندرم داون ایجاد می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان دانشگاه کلرادو راز عملکرد دارویی که سبب بهبود حافظه در موش های مبتلا به سندرم داون می شود را کشف کردند.
در مطالعه جدیدی که درمجله Learning & Memory منتشر شده  است  دکتر Alberto Costa مکانیزم افزایش افسردگی سیناپسی طولانی و یا LTD را در موش مبتلا به سندرم داون شناسایی کرد. LTD انتقال پیام در طول سیناپس مغزی را مشکل تر می سازد و غالبا از آن به عنوان مکانیزم فراموشی  یاد می شود.

این مطالعه پیشنهاد می کند که افزایش LTD به احتمال زیاد توسط بیان بالای گروه محدودی از ژن های موجود در کروموزوم اضافی موش مبتلا به سندرم داون ایجاد می شود. محققان همچنین مشاهده کردند که وقتی داروی ممانتین در دوزهای مشابه برای درمان بیماری آلزایمر به این موش ها داده شد ، سطوح LTD بطورقابل توجهی کاهش یافت.
بنابراین ، این فرضیه را مطرح کردند که پدیده های مشابه نیز ممکن است در مغز افراد مبتلا به سندرم داون اتفاق بیافتد.
Costa گفت: ما مکانیسمی  را که سبب افزایش LTD در مدل موشی سندرم داون می شود شناسایی کردیم. ما می خواستم ببینم آیا ممانتین عملکرد مغز این موش ها را به حالت عادی برمی گرداند و دریافتیم که این دارو ، این پارامتر مهم فیزیولوژیکی مربوط به یادگیری و حافظه  رابه سطح نزدیک به نرمال بر می گرداند.
Costa  دریافت که این افزایش LTD در موش های با سندرم داون مکانیسم سلولی یکسانی ندارد.

اوقبلا کشف کرده بود که ممانتین ، که در حال حاضر برای درمان بیماران مبتلا به آلزایمر مورد استفاده قرار می گیرد، سبب بهبود حافظه در موش مبتلا به سندرم داون می شود، اما چگونگی آن نامشخص بود. اما او اخیرا داده های فاز درمانی خود را با استفاده از این دارو در40 فرد مبتلا به سندرم داون کامل کرد، این نتایج هنوز به چاپ نرسیده است.

او گفت: این به درمان های منطقی برای ناتوانی های فکری کمک خواهد کرد. به عنوان مثال ، بر اساس این یافته ها ، بعید نیست که ترکیبات خاصی که در حال حاضر برای درمان X شکننده  آزمایش می شوند در افراد با سندرم داون نیز بکار روند. این مطالعه همچنین به ما در برنامه ریزی آزمایشات بالینی کمک کرده و نمایانگر حرکت دیگری در جهت درمان های شخصی تر است.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 17 آذر,1394

پزشک مشاور

mahdi@: <br />باسلام <br />درکشورهای غربی تحقیقات و اقدامات زیادی درزمینه نوروپاتولوژی انجام شده است ازطرفی چون امکاناتشان در این قسمت وسیع‌تر است ، علاوه برکنترل عملکرد مخرب کروموزوم اضافه ،بر اعمال جراحی اندام های اسیب دیده نیز تکیه می‌کنند. <br />

ﺳﻪشنبه, 17 آذر,1394

mahdi

سلام من کودک سندروم دان دارم پنج سالشه میخواستم بپرسم من میتونم بحاطر پیشرفتش و اموزش بیشتر اونا به خارج کشور ببرم ایا حارج از ایران به این بچه ها بهت میدن رسیدگی میکنن؟

شنبه, 24 فروردین,1392

لیلا عرب

با سلام
با تشکر از نظر شما.

جمعه, 23 فروردین,1392

محقق

سلام
سندرون داون درمان دارد ان هم با استفاده از سلولهای بنیادی است که در کالیفرنیا و مکزیک انجام می شود که متاسفانه پژوهشگران ایرانی فقط توانسته اند در درمان طاسی از ان استفاده کنند. دانشمندان ایرانی انرا قبول ندارند. حتی سایت های مربوط به درمان در ایران باز نمی شوند.
با احترام

پنجشنبه, 15 دی,1390

یاور

با سلام . با توجه به این که ما فرزندمان سندرم داون دارد بیشتر در مورد این آزمایشات و نتایج آنها اطلاعات می خواستیم . با سپاس
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پاسخ:در حال حاضر این نظر به عنوان یک طرح تحقیقاتی مطرح است و باید اثرات استفاده از ممانتین (چه مثبت و چه منفی) در بیماران طی پیگیری های بعدی اثبات شود و فعلا نمیتوان از آن به عنوان روش درمانی استفاده کرد. در صورت ثابت شدن اثرات درمانی در تعداد بیشتری از بیماران , ممانتین برای کاربرد درمانی در سندروم داون باید تائیدیه FDA را داشته باشد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه