تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 آبان 1395
سرعت ساخت بیمارستان سلول درمانی درحد انتظارنیست/تجاری سازی سلول های بنیادی
رئیس پژوهشگاه رویان:

  سرعت ساخت بیمارستان سلول درمانی درحد انتظارنیست/تجاری سازی سلول های بنیادی

رئیس پژوهشگاه رویان به تجاری سازی فناوری های پیشرفته سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت:کارخانه مجتمع تولید وکشت سلول های بنیادی با مشارکت گروه دارویی برکت درحال ساخت است وحداکثر تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری این کارخانه خواهیم بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکترحمید گورابی با اشاره به اینکه فناوری های مورد استفاده دراین کارخانه حاصل تحقیقات علمی انجام شده درسال های اخیردرپژوهشگاه رویان است، افزود:سلول های بنیادی دراین کارخانه براساس استانداردهای بسیار بالا کشت و آماده پیوند به بیماران می شود.

رئیس پژوهشگاه رویان کشت سلول های بنیادی را ازجمله کارهای بسیارمهم وارزشمند دانست وگفت:این اقدام دربرخی از کشورهای پیشرفته دنیا انجام می شود و برخی کشورها متقاضی انتقال این فناوری‌ ها هستند.
وی گفت:محققان پژوهشگاه رویان طی چند سال گذشته توانسته اند به فناوری های پیشرفته در خصوص تولید سلول های بنیادی دست یابند که با کیفیت استانداردهای جهانی هم مطابقت دارد.
گورابی افزود:پژوهشگران این مجموعه تعدادی از تحقیقات خود را درمراحل آزمایشگاهی و مدل های حیوانی به نتیجه رسانده وعلاقمند هستند این تحقیقات برای درمان بیماری ها هرچه زودتر وارد مرحله کارآزمایی بالینی شود،اما کمبود بودجه رسیدن به این اهداف سخت کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد که خیرین و دولت کمک های بیشتری را به این چنین مجموعه هایی که محققان آنها در تلاشند تا دستاورد پژوهشی و تحقیقاتی خود را به روشی جدید برای درمان بیماران تبدیل کنند، انجام دهند.

** روند کند ساخت و ساز بیمارستان سلول درمانی
گورابی گفت: ساخت بیمارستان فوق تخصصی سلول درمانی به کندی در حال پیشرفت است اما متاسفانه آن سرعتی که ما انتظار داشتیم ایجاد نشده است. 
وی، مهمترین عامل این کندی را کمبود بودجه اعلام کرد و افزود: درحال حاضر ساخت این مرکز درمانی در مرحله آماده سازی برای پی ریزی ساختمان است.
گورابی اظهار کرد که تعداد تخت های بیمارستان سلول درمانی حدود 400 تخت است و برای ساخت هر تختخواب با تجهیزات مربوطه حدود 1.5 میلیارد ریال هزینه لازم است.
رئیس پژوهشگاه رویان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی این بیمارستان را حدود 700 تا 800 میلیارد تومان اعلام و اظهار امیدواری کرد با حمایت شهرداری تهران، وزارت بهداشت و مشارکت جدی خیرین و نیکوکاران از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه که زمین لازم را برای این کار اختصاص داده است، بتوانیم این مجموعه درمانی را راه اندازی کنیم.
وی اظهار کرد که بیمارستان سلول درمانی درحد استانداردهای بین المللی در حال ساخت است تا ضمن کاستن درد و رنج بیماران، خدمات مطلوب و استانداردی را به بیماران آنان ارائه کند.
قطعه زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع از سال 93 به این پژوهشگاه واگذار شده که در آن بیمارستان سلول درمانی ایجاد شود که به دلیل محدودیت های بودجه ای روند ساخت و ساز این مجموعه به کندی به پیش می رود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه