ملانوم ، سلول بنیادی خون
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 آذر 1390
مهندسی سلول های خونی برای مبارزه با ملانوم

  مهندسی سلول های خونی برای مبارزه با ملانوم

دانشمندان سلول های بنیادی خون را برای دنبال و حمله کردن به ملانوم مهندسی کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از news wise، محققان مرکز سرطان دانشگاه UCLA و مراکز سلول های بنیادی برای اولین بار اثبات کردند که سلول های بنیادی خون را می توان برای ایجاد سلول های T کشنده سرطان طراحی کرد  و به دنبال آن به ملانوم انسانی حمله کرد.
پژوهشگران اعتقاد دارند که این رویکرد می تواند در 40 درصد از سفیدپوستان با این بدخیمی موفق باشد.

Jerome Zack پژوهشگر ارشد این مطالعه و یکی از دانشمندان مرکز جامع سرطان دانشگاه UCLA  گفت: براساس این پژوهش که در مدل موش انجام شده، این مطالعه به عنوان اولین اصل این قاعده که هر نوع سلول در خون یافت می شود ، می توان به طور ژنتیکی در یک ارگانیسم زنده ارتش سلول های T مبارزه کننده با ملانوم را ایجاد کرد.

زاک که از اساتید پزشکی و میکروبیولوژی ، ایمونولوژی و ژنتیک مولکولی است افزود: از مطالعات قبلی فهمیده بودیم که می توانیم سلول های T مهندسی شده تولید کنیم ، اما نمی دانستیم که می توانند با سرطان در مدل بیماری های انسانی، مانند ملانوم کارگشا باشند یا خیر.

وی همچنین گفت: ما با این مطالعه دریافتیم که در انسان نیز می توانند با سرطان مقابله کنند  و این یافته ها بسیار هیجان انگیز است.

در این پژوهش محققان سلول T گیرنده را از بیمار سرطانی که توسط دانشمندان دیگر به دنبال یک آنتی ژن که  توسط این نوع ملانوم بیان شده بود استفاده کردند. سپس آنها به طور ژنتیکی سلول های خون انسان را با وارد کردن ژن های گیرنده سلول های T به هسته سلول های بنیادی با استفاده از یک منتقل کننده ویروسی مهندسی کردند.

ژن با DNA سلول ادغام و به طور دائم در سلول های بنیادی خون گنجانیده شد. به طور تئوری آنها را قادر به تولید نا محدود سلول های مبارز با  ملانوم برای مواقع مورد نیاز می کنند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه