تاریخ انتشار: شنبه 28 بهمن 1391
سطح بالای هورمون آنتی مولرین وافزایش احتمال بارداری

  سطح بالای هورمون آنتی مولرین وافزایش احتمال بارداری

باتوجه به مقاله چاپ شده در مجله انجمن غدد درون ریز و متابولیسم (JCEM) ،زنانی که دارای غلظت بالایی از هورمون آنتی مولرین هستند شانس بیشتری برای بار دار شدن توسط روش های لقاح آزمایشگاهی را دارند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ، مطالعات نشان داده است ،در زنانی که میزان هورمون آنتی مولرین (AMH)  که توسط تخمدان ها تولید می شود در سطح بالایی قرار دارد، شانس موفقیت درمانی IVF تقریبا 2.5 برابر زنانی است که دارای سطح پایینی از این  هورمون هستند.علاوه بر سن و توانایی تولید تخمک در مادر میزان سطح هورمون AMH یک فاکتورپیشگویی کننده توانایی بارداری و تولد سالم می باشد. 
Thomas Brodin محقق دانشگاه Uppsala در سوئد گفت: برای زنانی که برای باردار شدن تلاش می کنند ، بالابردن سطح AMH یک روش اطمینان بخش به حساب می آید.بالا بودن این هورمون به این معناست که آنها به علت داشتن ذخیره مناسبی ازتخمک های سالم  شانس بیشتری برای یک بارداری موفقیت آمیز دارند. 
در تحقیقات به عمل آمده ، محققان به این نتیجه رسیده اند که سطح بالای هورمون AMH با درمان موفقیت آمیز به روش IVF ارتباط مستقیم دارد چرا که سطح این هورمون اطلاعات مهمی در مورد کیفیت و مقدار تخمک باقی مانده در تخمدان یک زن را در اختیار میگذارد.زنانی که دارای سطح بالایی از این هورمون هستند به احتمال زیاد دارای نسبت زیادی از تخمک هایی هستند که توانایی ایجاد جنین سالم را دارند.
به دنبال مطالعه ای که در کلینیک  Carl von Linné، در دانشگاه Uppsala و بین سال های 2008 و 2011 ، بر روی 892 زن تحت درمان به روش IVF انجام شد ، میزان سطح هورمون AMH قبل از شروع درمان اندازه گیری شد.این مطالعه نشان داد که در زنانی که به درمان موفق دست پیدا کردند سطح AMH افزایش یافته است و زنانی که دارای سطح  AMH بالاتراز 2.94ng/ml بودند بیشترین میزان تولد را داشتند.این اثر تا سطح 5ng/ml به صورت صعودی ادامه داشت اما بالارفتن هورمن به بیش از این میزان اثر آن را ثابت نگه می دارد.
این مطالعه دلایلی را ارئه داد که می توان نسبت به زنانی که دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند خوش بین بود.سندرم تخمدان پلی کیستیک بیماری شایعی است که فرد در این بیماری با مشکلات تخمک گذاری روبروست. زنانی که چنین شرایطی دارند ، دارای سطح بالایی از AMH هستند. 
Brodin در این باره گفت : اطلاعات حاصل از تحقیقات ما نشان می دهد ، زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند به احتمال زیاد کاندیداهای خوبی برای IVF هستند . وی اضافه کرد این گروه علاوه بر داشتن سطح بالای AMH ، دارای یک منبع قابل توجهی از تخمک های  ذخیره شده در تخمدانها هستند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 23 اردیبهشت,1396

لیلا

سلام من 38سال دارم AMH0.41است احتمال بارداریم هست

چهارشنبه, 06 آبان,1394

saji

سلام من 28 سالمه و 6 ساله که ازدواج کردم و pco هستم تاحالا اقدام به بارداری نکردم. به تازگی آزمایش هورمون دادم و amh من 14.5 هست میشه برام توضیح بدید که یعنی چی؟ یعنی من فقط با ivf باردار میشم؟ ولی من کسایی رو میشناسم که pco هستن و چندتا هم بچه دارن و طبیعی هم باردار شدن!!

چهارشنبه, 06 آبان,1394

رزا

سلام و عرض ادب <br />38 سال سن دارم 2 ستل هست ازدواج کردم 6 ماه هست اقدام به بارداری کردم fsh 13 دارم و amh 1.2 سه دوره امپول هاش ام جی استفاده کردم میشه بفرمایید ایا مینونم به بارداری طبیعی امیدوار باشم؟

چهارشنبه, 11 شهریور,1394

پری

با سلام و خسته نباشید. <br />خانمی 30 ساله هستم که 2 ازدواج کردم در اوایل ازدواج باردار شدم که بچه سقط شد و من کورتاژ کردم. الان به دلیل لکه بینی و نامنظمی پریود به دکتر مراجعه کردم که سونوگرافی اندومتریوما به ابعاد 16* 27 م م در تخمدان راست و کلدوساک خلفی تجمع لوکوله مایع لابلای چسبندگی به ابعاد 9*27 م م گزارش شد. <br />دکترم به من قرص دوفاستون تجویز کردند که از روز 14 پریود به مدت 10 شب و شبی یک عدد مصرف کنم. <br />در آزمایشم ca125 مقدار 30 و AMH میزان 5.16 را نشان می دهد. <br />حال سوالم این است که من می توانم به صورت طبیعی باردار شوم یا نیاز به IVF یا روش مشابه خواهم بود. <br />آیا من مبتلا به تخمدان پلی کیستیک نیز هستم؟؟؟ <br />دکترم می گویند می توانم باردار شوم فقط باید سریع اقدام کنم. <br />ممنون می شوم مرا راهنمایی کنید <br /> <br />

ﺳﻪشنبه, 10 شهریور,1394

راضیه

سلام <br />جواب ازمایش amhمن ۲/۲هست <br />میخواستم ببینم شرایط من برای بارداری چطوره <br />۲۳سالم هس ودوسال ونیمه که ازدواج کردم و یک ساله که تمایل به بچه دار شدنم. <br />از وقتی که می گذارین بی نهایت ممنون

یکشنبه, 21 تیر,1394

پزشک مشاور

آسمان@: <br />با سلام <br />برای افرادبا تخمدان پلی کیستیک تنها راه بارداری استفاده ازروش لقاح آزمایشگاهی( IVF) است.

شنبه, 20 تیر,1394

آسمان

با سلام آیا با جواب آزمایش amh که 10 باشه باردار شدن طبیعی سخته یا نه البته برای فردی با تخمدان پلی کیستیک و سی ساله لطفا خیلی زود جواب بدید خیلی نگرانم

ﺳﻪشنبه, 02 تیر,1394

پزشک مشاور

مریم@:با سلام ،اگر ازدواج کرده اید چون میزان AMH شما پایین ترازحدنرمال (محدوده1-5/) است برای بارذاری بایدازطریق IVF اقذام کنید.

دوشنبه, 01 تیر,1394

مريم

سلام.آزمايش amh من ٠/٨ مي باشداين مقدار به چه معناست؟متشكرم

پنجشنبه, 27 آذر,1393

نیلو

با سلام <br />29 سال دارم. <br />آیا با amh 0.7 و fsh 11.3 می توان باردار شد؟ و این که سن یائسگی در این شرایط، حداقل و حداکثر در چه سنی است؟ ممنون

ﺳﻪشنبه, 27 آبان,1393

سپیده

آزمایش AMHدادم جوابش 5/9 بود . این یعنی دیگه نمی تونم باردار بشم ؟ تورو خدا راهنماییم کنین

چهارشنبه, 21 خرداد,1393

لیلا عرب

مینوی عزیز <br />با سلام <br />تفسیر ازمایش در حیطه این سایت که مربوط به سلول های بنیادی است نمی باشد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه