تاریخ انتشار: یکشنبه 29 بهمن 1391
استفاده از سلولهای بنیادی خون بند ناف دردرمان فلج مغزی کودکان

  استفاده از سلولهای بنیادی خون بند ناف دردرمان فلج مغزی کودکان

مادر یک کودک مبتلا به فلج مغزی گفت: به علت سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان ، تصمیم به ذخیره سازی خون بند ناف Andrew گرفتیم اما اکنون برای درمان فلج مغزی او از آن استفاده خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از lifenews.com، یک کودک 11 ساله به نام Andrew   مبتلا به فلج مغزی اسپاستیک است و نمی تواند حرکت کرده، راه برود، صحبت کند، سر خود را راست نگه داشته و یا عضلات خود را کنترل کند.
Maureen Kijek  مادر او می گوید Andrew پس از انجام جلسات فیزیوتراپی اکنون وضعیت بهتری دارد. ما فقط می خواهیم او را خوشحال ببینیم. 
دکتر Prentice  توضیح داد که نتایج به دست آمده از آزمایشات استفاده از سلولهای بنیادی خون بندناف و مطالعات دیگردرحال انجام در دانشگاه Duke و Georgia  بسیار دلگرم کننده بوده است.
او گفت: این فوق العاده است که بیشتر پزشکان پتانسیل بالقوه سلول های بنیادی بالغ خون بند ناف برای درمان فلج مغزی در کودکان جوان را تایید می کنند. "این چنین درمانی ساده و بسیار ضروری است و زندگی بسیاری ازکودکان می تواند با استفاده از این سلول های بنیادی خون بند ناف تحت تاثیر قرارگیرد.
تنها 5٪ از زنان، خون بند ناف کودک تازه متولد شده خود را که منبع غنی ازسلولها برای درمان بیماری های مختلف است، ذخیره می کنند. Maureen Kijek  گفت که به علت سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان ، تصمیم  به ذخیره سازی خون بند ناف Andrew گرفته است اما اکنون برای درمان فلج مغزی او از آن استفاده خواهد شد.
سلولهای بنیادی این کودک روز جمعه  به صورت داخل وریدی به او تزریق و پیوند می شود. مادر Andrew به این درمان بسیار خوشبین است. 
Allison Thurman ، 3 ساله، اولین شرکت کننده درآزمایش پیوند سلولهای بنیادی خون بند ناف بود. او در سال 2010، از نظر بالینی مبتلا به فلج مغزی اسپاستیک تشخیص داده شده بود. از آنجا که آلیسون این درمان را یک سال پیش انجام داده است، مادر او، Erica Thurman  گفت: او متوجه بهبود در گفتار و توانایی استفاده از پاها در دخترش شده است.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه