تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آذر 1395
استفاده از سلول درمانی برای درمان بیماری های پوستی ژنتیکی

  استفاده از سلول درمانی برای درمان بیماری های پوستی ژنتیکی

محققین در بیمارستان ملی ویتنام در هانویی به تازگی اعلام کرده اند که در سلول درمانی هایی که به منظور درمان بیماری پوستی اپیدرمولیز بلوزا(EB) انجام داده اند موفقیت هایی را داشته اند. این موفقیت این مرکز را به عنوان دومین مرکزی که موفق به درمان این بیماری پوستی ژنتیکی در دنیا شده است، معرفی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، کودکان مبتلا به بیماری پوستی اپیدرمولیز بلوزا(EB) فاقد پروتئینی هستند که لایه خارجی پوست را به بدن وصل می کند و منجر به ایجاد پوستی بسیار شکننده می شود که با کمترین فشار و اصطکاک یا تروما کنده می شود و ایجاد زخم ها و عفونت های دردناکی می کند که می تواند منجر به مرگ شود.

به تازگی محققین ویتنامی اعلام کرده اند کودک 4 ساله مبتلا به اپیدرمولیز بلوزا به لطف دریافت سلول های بنیادی مغز استخوان مشتق از خواهرش توانسته است شرایط خوبی را بدست آورد. بعد از دریافت این سلول های بنیادی، شرایط کودک رو به بهبودی رفته است به نحوی که تعداد سلول های سفید خونی اش، 40 روز بعد از پیوند از حد صفر به میزان طبیعی رسید و ناحیه آسیب دیده از بیماری، در حال حاضر تنها هفت درصد بدن وی را تشکیل می دهد که در مقایسه با میزان 23 درصدی قبل از پیوند قابل ملاحظه است. هزینه این پیوند 300 VND بوده است که معادل 14400 دلار آمریکا است و کل این هزینه بوسیله بیمه و وزارت بهداشت ویتنام تامین شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه