تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 آذر 1395
درمان بیولوژیک تزریقی که به طور چشمگیری تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

  درمان بیولوژیک تزریقی که به طور چشمگیری تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

هنگامی که یک فرد بالغ سالانه به صورت فیزیکی بالغ می شود، پزشکان معمولا میزان سلول های چربی شناخته شده به عنوان تری گلیسیرید در جریان خون را بررسی می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از News-medical.net، تری گلیسیرید ها نوعی از چربی هستند که هنگام خوردن مصرف می شوند و به طور معمول در بافت چربی ذخیره شده و به عنوان یک منبع انرژی استفاده می شود. با این حال، در برخی از مردم  چربی در خون تجمع پیدا کرده و باعث تری گلیسیرید بالا می شود. تری گلیسیرید بالا می تواند باعث التهاب لوزالمعده (پانکراتیت) شده و ​​ خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین را افزایش دهد.

ریچارد دانبار استادیار پزشکی ترجمه و ژنتیک پزشکی در دانشکده پرلمن پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا  داده های اولیه ای از یک مطالعه ارائه داده است که در آن یک درمان دارویی بیولوژیک تزریقی جدید برای کاهش سطح تری گلیسیرید مورد ارزیابی قرار گرفته است.

این مطالعه، یک رویکرد جدید برای کاهش تری گلیسیرید با استفاده از یک داروی تزریقی است که مهار یک پروتئین خاص را قادر می سازد و منجر به پیوند تری گلیسیرید با  Angiopoietin-like 3 (ANGPTL3)  می شود. سرکوب AngPTL3 منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید در مقایسه با گروه دارونما می شود.

محققان این فاز یک را برای اولین بار در انسان، به صورت مطالعه دوسوکور برای ارزیابی ایمنی و اثر بخشی دارو بیولوژیک تزریقی Evinacumab ( یک آنتی بادی مونوکلونال تحقیقاتی طراحی شده برای مهار ANGPTL3) طراحی کرده اند. 41 شرکت کننده که  32 نفر از آنها Evinacumab و نه نفر دارونما دریافت کردند، سطح تری گلیسیرید حداقل به مدت پنج ماه پس از تزریق مانیتور شد، حداکثر کاهش در روز چهار پایش دیده شد. شش دوز، مورد آزمایش قرار گرفت و در سه دوز گروه بالا، تری گلیسیرید از  64 تا 73 درصد کاهش داشت.

دانبار گفت: داروهای فعلی مانند فیبرات ها و یا روغن ماهی 20 تا 50 درصد تری گلیسرید خون را کاهش می دهند. اگر چه نتایج اولیه امیدواری زیادی جهت بهبود مدیریت تری گلیسرید فراهم کرده است، اما هنوز باید کارهای زیادی برای اعتبار بخشیدن به این روش انجام داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه