تاریخ انتشار: دوشنبه 30 بهمن 1391
رژیم غذایی کم پروتئین و کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر

  رژیم غذایی کم پروتئین و کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر

آزمایشات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده اند که : یک رژیم غذایی کم پروتئین و استفاده از اسید آمینه های خاص در هر هفته و به مدت چهار ماه ، بسیاری از علائم ناشی از آسیب های بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از sciencedaily ؛در این مطالعه موش های آزمایشگاهی درمراحل پیشرفته بیماری آلزایمر تحت رژیم غذایی قرار داده شدند.هنگامی که این موش ها  با استفاده از صفحه مار پیچی ماز مورد آزمایش قرار گرفتند، توانایی شناختی حافظه در آنها، نسبت به دوره ای که تحت رژیم غذایی خاصی نبودند افزایش یافت؛ به علاوه نورون های آنها کمترین میزان پروتئین های آسیب دیده تااو(tau) را که هنگام آلزایمر در مغز بیماران تجمع پیدا می کند داشت.رژیم غذایی پروتئین، از اصلی ترین رژیم های تنظیم کننده هورمون رشد(IGF-1) می باشد که با سن و بیماری در موش ها و بیماری های مختلف در افراد مسن درارتباط است.
دکتر Valter Longo مدیر موسسه Longevity از دانشگاه USU Davis که درحال بررسی اثر محدودیت های رژیم غذایی در سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی می باشد دراین باره گفت : ما قبلا نشان داده بودیم که کمبود گیرنده های هورمون رشد و IGF-1 باعث کاهش بروز سرطان و دیابت می شود.اگر چه مطالعات  جدید در موش ها نیز نشان داده است که کاهش پروتئین مصرفی و IGF-1 ، احتمالا از آسیب های نورونی وابسته به سن جلوگیری می کند.
این تیم تحقیقاتی در تحقیقات خود نشان داد که یک رژیم غذایی محدود کننده پروتئین، میزان IGF-1 در حال گردش در بدن را %30 تا %70 کاهش می دهد و باعث افزایش 8 برابری پروتئینی می شود که با اتصال به IGF-1 ، اثراتش را سرکوب می کند. IGF-1 در دوران جوانی به بدن کمک می کند اما همچنین با بیماری هایی متعددی در سراسر زندگی موش و انسان در ارتباط است. 
دکتر Longo در مورد  بسیاری از افراد مسن ممکن است ضعیف باشند، و وزن ازدست دهند و یا از سلامت کافی برای یک رژیم غذایی محدود کننده پروتئین در هر هفته بهرمند نباشند گفت : رژیم ها ی غذایی که توسط یک پزشک یا تحت نظارت متخصص تغذیه اعمال شود هیچگونه کاهش اسید های آمینه و یا کاهش وزن شدید یا عوارض جانبی خاصی نخواهد داشت.
 
پایان مطلب /
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه