تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 آذر 1395
بررسی استفاده از سلول های بنیادی برای درمان ام اس و پارکینسون

  بررسی استفاده از سلول های بنیادی برای درمان ام اس و پارکینسون

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، از بحث و بررسی پیرامون چگونگی استفاده از سلول های بنیادی در درمان سکته مغزی، ام اس، پارکینسون و... در کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از فارس، محمد تقی جغتایی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، اظهار داشت: پنجمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران برگزار می شود.

رئیس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: سلول های بنیادی عصبی، صرع، اختلالات تکاملی، نقشه برداری مغز، رشد و تکامل کودکان، فلسفه ذهن، علوم اعصاب شناختی، عصب زبان شناسی و توانبخشی عصبی، از جمله محورهای این کنگره است.

وی افزود: اساتید و متخصصان ایرانی و خارجی حاضر، در حوزه «سلول های بنیادی عصبی»، به چگونگی استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی مانند سکته مغزی، ام اس، پارکینسون و فلج مغزی می پردازند.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران ادامه داد: مبانی پایه و بالینی بیماری صرع در حوزه صرع، اختلالات تکاملی با تاکید بر بیماری اوتیسم، چگونگی تشکیل فرآیند ذهن در حوزه فلسفه ذهن، چگونگی شکل گیری زبان و گفتار در کودکان و اختلالات آن، در حوزه عصب زبان شناسی و استفاده از کارکردهای عصبی در توانبخشی و انعطاف پذیری مغز در حوزه توانبخشی عصبی مورد بحث قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: مقالات و تازه های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده خواهد بود.

رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی همچنین به بخش های جانبی این کنگره اشاره کرد و افزود: بخش های دانش آموزی، دانشجویی و دستیاری از بخش های جانبی کنگره هستند که به ترتیب توسط دانش آموزان خلاق در حوزه علوم اعصاب، دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران نورولوژی و روانپزشکی برگزار می شود.

وی با توجه به گستردگی مباحث این کنگره بزرگ بین المللی از تمامی کارشناسان ، متخصصان و دانش پژوهان جهت شرکت و استفاده از مباحث متنوع و تازه های علمی حوزه علوم اعصاب در این کنگره، دعوت کرد.

پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی ایران با حضور مهمانان خارجی از 17 تا 19 آذر 95 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه