تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آذر 1395
افتتاح مرکز سلول درمانی بیمارستان شهید مدنی تبریز

  افتتاح مرکز سلول درمانی بیمارستان شهید مدنی تبریز

رئیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز با اشاره به نیاز گسترده به انجام عمل های سلول درمانی گفت: مرکز سلول درمانی در این بیمارستان افتتاح شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دکتر ناصر صفایی افزود: هدف از افتتاح این بخش، درمان بیمارانی می باشد که بخشی از عضله قلب آنها از بین رفته است.
وی اظهار کرد: طی دو دهه اخیر پیشرفت های علمی بسیار خوبی در زمینه سلول‌های بنیادی و استخراج آن در کشور صورت گرفته که می تواند کمک شایانی به بیماران کند.
رئیس مرکز قلب شهید مدنی تبریز گفت: محققان این سلول‌ها را از مغز استخوان، بند ناف و چربی جداسازی و در حوزه درمان مورد استفاده قرار می دهند.
وی یادآوری کرد: سالانه بیش از دو هزار و 24 عمل جراحی از جمله نادرترین اعمال جراحی کرونری و قلب کودکان و پنج هزار و 819 آنژیوگرافی در این مرکز درمانی انجام می شود. 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و اقدام کننده تزریق سلول درمانی نیز گفت: تزریق پلاکت با هدف کاهش اثرات ضد التهابی و ترمیمی بر روی دو بیمار با آرتروز شدید در این مرکز انجام شد.
دکتر سید کاظم شکوری ادامه داد: تزریق سلول های مزانشیمی چربی نیز با هدف درمان آرتروز و ضایعات تاندونی و مفصلی برای نخستین بار دربخش سلول درمانی مرکز قلب تبریز بر روی بیماران انجام خواهد شد.
سلول درمانی شاخه ای از پزشکی ترمیمی است که در آن از تزریق سلول های فرآوری شده در خارج از بدن برای ترمیم بافت و یا اعضای بیمار استفاده می شود.
گفته می شود بیش از 80 درصد بیماری ها با سلول درمانی قابل علاج و ایران از کشورهای پیشروی جهان در این حوزه است.
آذربایجان شرقی نیز با توجه به وجود مراکز دانشگاهی، بیمارستانی و پژوهشی پزشکی در تبریز از قطب های مهم درمانی ایران محسوب می شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه