تاریخ انتشار: شنبه 04 دی 1395
پرینت سه بعدی پانکراس با استفاده از PLA‌و  سلول های بنیادی انسانی بوسیله Celprogen

  پرینت سه بعدی پانکراس با استفاده از PLA‌و سلول های بنیادی انسانی بوسیله Celprogen

پانکراس یکی از حیاتی ترین اندام های بدن است و برخلاف کوچک بودنش، عملکردهای کاربردی در هضم و متابولیسم غذا دارد و اختلال در عملکرد آن می تواند منجر به بیماری های پر خطری مانند دیابت شود. سرطان پانکراسی اگر چه بسیار نادر است اما در صورت وقوع، به نوعی لاعلاج محسوب می شود و گزینه درمانی موثری برای آن وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، به تازگی کمپانی تحقیقاتی Celprogen اعلام کرده است که محققین این کمپانی توانسته اند با موفقیت پانکراس انسانی را با استفاده از PLA کشت شده با سلول های بنیادی پانکراس بالغ انسانی پرینت سه بعدی کنند. چندی پیش نیز این کمپانی خبر از پرینت سه بعدی بافت قلبی داده بود و اینک اعلام کرده است که توانسته است با همان روش به کار رفته در مورد قلب، پانکراس انسانی را نیز تولید کند. اندام پرینت شده سه بعدی از PLA با پروتئین های ماتریکس خارج سلولی(ECM) پوشیده شده و سپس با دو نوع  از سلول های بنیادی پانکراسی به نام سلول های بنیادی پانکراس انسانی 36097-24-T225 و سلول های پانکراسی انسانی بالغ 3002-04-T225 کشت شدند. ایجاد این داربست ها از PLA‌منعطف به محققین اجازه می دهد که سلول ها را روی آن کشت کرده و آن ها را به پانکراس بالغ دارای عملکرد تمایز دادند.

در حالی که Celprogen‌در حال تایید و گذراندن مراحل قانونی تصویب قلب پرینت شده سه بعدی خود است، این خبر که در آینده ای نزدیک پانکراس های سه بعدی پرینت شده نیز در دسترس بیمارانی خواهد بود که دچار مشکلات پانکراسی شدید هستند و کمپانی ها و مراکزی وجود دارند که در این زمینه سرمایه گذاری می کنند و وقت می گذارند در نوع خود بسیار امیدوار کننده است.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه