تاریخ انتشار: شنبه 04 دی 1395
آنتی بیوتیک های پیشگیرانه می تواند کلستریدیوم دیفیسیل را در بیماران پیوندی مهار کند

  آنتی بیوتیک های پیشگیرانه می تواند کلستریدیوم دیفیسیل را در بیماران پیوندی مهار کند

محققین راهی را برای ممانعت از یکی از عفونت های شایع، پر هزینه و صعب العلاج که طی بستری شدن بیمارانی که متحمل پیوند مغز استخوان می شوند رخ می دهد، پیدا کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، کلستریدیوم دیفیسیل(Clostridium difficile) ‌عفونتی است که اغلب آن را تحت عنوان C.diff می شناسند که منجر به اسهال و التهاب های شدید روده ای می شود. این عفونت ها نه تنها بسیار آزار دهنده هستند بلکه می تواند منجر به مشکلات پزشکی دیگری نیز شوند.  حتی با وجود استفاده از آنتی بیوتیک ها، این عفونت می تواند منجر به بستری شدن های طولانی مدت و افزایش میزان هزینه ها شود به نحوی که هزینه های مربوط به هر بیمار بین 8911 تا 30049 دلار است.

آنتی بیوتیک استانداردی که برای C.diff استفاده می شود وانکومایسین خوراکی است که به صورت دو بار در روز و از روز پیوند تا زمان ترخیص شدن از بیمارستان برای فرد تجویز می شود. در مطالعه ای جدید محققین روی بیماران مبتلا به سرطان های خونی که متحمل پیوند سلول های بنیادی آلوژن شده بودند فوکوس کردند که سلول های بنیادی را بعد از شیمی درمانی و پرتو درمانی از اهدا کننده های سالم دریافت کردند. این بیماران برای جلوگیری از رد پیوند سلول ها داروی سرکوب کننده ایمنی را دریافت می کنند و در نتیجه در خطر عفونت های تهدید کننده حیات قرار دارند. از 73 بیماری که دارو را به صورت پیشگیرانه مصرف کردند، هیچ کدام از آن ها به C.diff مبتلا نشدند. اما در گروهی 55 نفره از بیماران که دارو را دریافت نکردند، 11 نفر از 55 نفر(20 درصد)  به عفونت مبتلا شدند. این اولین مطالعه ای است که این استراتژی مهاری را در گیرنده های پیوند سلول های بنیادی تست می کند و به نتایج ترغیب کننده ای نیز دست یافت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه