تاریخ انتشار: یکشنبه 05 دی 1395
تکثیر سلول های بنیادی مشتق از چربی در محیط طبیعی خودشان

  تکثیر سلول های بنیادی مشتق از چربی در محیط طبیعی خودشان

سلول های بنیادی مشتق از چربی انسانی راه را برای تکوین درمان های بازسازی کننده مانند بازسازی بافت های نرم بعد از برداشتن تومور و جراحی های ماستکتومی سینه، تکوین استخوان و غضروف مهندسی بافت شده و درمان بیماری های قلبی عروقی هموار می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از queensu.ca، تیمی بینارشته ای از محققین در دانشگاه کوئین به سرپرستی دکتر لورن فلین روی سلول های بنیادی مشتق از نمونه های چربی انسانی کار می کنند و روش های جدیدی را در آزمایشگاه طراحی کرده اند که این سلول ها را به جایگزین های بافتی بالغ تبدیل می کنند. در حالی که سلول های بنیادی مشتق از چربی نمی توانند مانند سلول های بنیادی جنینی نمی توانند به بسیاری از سلول ها مختلف تبدیل شوند اما بازهم مزایای مخصوص به خود را دارند. این مزایا شامل عدم مشکلات اخلاقی، وجود سلول فراوان در بافت های دور ریختنی مانند جراحی های زیبایی سینه و لاغری شکم، احتمال کم رد ایمنی و قابل پیوند بودن این سلول ها است.

در مطالعه ای جدید دکتر فلین و همکارانش به دنبال یافتن روشی جدید برای رشد سلول های بنیادی چربی در آزمایشگاه با استفاده از سیستمی بوده اند که بتواند محیط بافت طبیعی موجود در بدن را تقلید کند. به همین دلیل آن ها همه نمونه های چربی را گرفته و با روشی جدید آن را سلول زدایی کردند و بستری به نام بافت چربی سلول زدایی شده(DAT) را تولید کردند. آن ها این داربست سلول زدایی شده را برای بازسازی بافت نرم و کشت سلول های بنیادی جداسازی شده از چربی استفاده کردند. نتایج اولیه آن ها نشان داد که زمانی که سلول های بنیادی روی این داربست سلول زدایی شده مشتق از چربی رشد داده می شوند؛ می توانند به سلول های چربی بالغ تمایز یابند که نشان می دهد که این محیط رشد مهندسی شده می تواند نوع سلول را تحت تاثیر قرار گیرد و سلول های بنیادی اولیه می توانند طی فرایند بازسازی بافتی به سلول های  بالغ تمایز یابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه