تاریخ انتشار: یکشنبه 05 دی 1395
درمان های جدید برای بیماران شیمی درمانی یک گام دیگر به بالین نزدیک شد

  درمان های جدید برای بیماران شیمی درمانی یک گام دیگر به بالین نزدیک شد

بیمارانی که بعد از شیمی درمانی در معرض عفونت های تهدید کننده حیات قرار دارند، می توانند از مزایای یک درمان جدید مبتنی بر سلول های بنیادی که در دانشگاه کوئینزلند طراحی شده است، استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بعد از شیمی درمانی، سیستم ایمنی بیماران به دلیل آن چه نوتروپنیا می نامند و به معنی کاهش تعداد سلول های سفید خونی موجود در گردش خون یا نوتروفیل ها است، به عفونت های کشنده مستعد می شوند. در مطالعه ای جدید پروفسور لارس نیلسن و همکارانش در دانشگاه کوئینزلند روش جدیدی را برای تولید دوزهای درمانی سلول های سفید خونی درون کیسه های انتقال خون معمولی پیدا کرده اند که می تواند بلافاصله بعد از شیمی درمانی برای بیماران استفاده شود. این محققین براین باورند که نوتروپنیای القا شده بوسیله شیمی درمانی می تواند زندگی بیماران سرطانی را به خطر بیاندازد. شایع ترین درمان مورد استفاده برای نوتروپنیا شامل تزریق فاکتور محرک کلونی های گرانولوسیتی(G-CSF) است که سلول های بنیادی خود بیماران را برای تکثیر و تمایز به نوتروفیل ها تحریک می کند.

موثر بودن G-CSF، به تعداد سلول های بنیادی در مغز استخوان بیماران بستگی دارد که بعد از شیمی درمانی شدیدا کاهش می یابد و برگشتن سلول ها به تعداد لازم و کافی فرایندی زمان بر است. در روشی جدید دکتر نیلسن و همکارانش سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف را جداسازی و تکثیر کردند و دوز مناسب درمانی از سلول های سفید خونی را از آن تهیه کردند که می تواند بلافاصله بعد از شیمی درمانی برای بیماران استفاده شود. در حال حاضر این سلول ها مجوز لازم را از CCRM دریافت کرده است و مراحل تجاری سازی آن بوسیله کمپانی UniQuest‌در حال انجام است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه