تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 دی 1395
با رییس جمهور شدن ترامپ، چه اتفاقی برای مطالعات مربوط به سلول های بنیادی جنینی می افتد؟

  با رییس جمهور شدن ترامپ، چه اتفاقی برای مطالعات مربوط به سلول های بنیادی جنینی می افتد؟

در کنفرانس جهانی طب بازساختی که در West Palm Beach‌برگزار شد، یکی از سوالاتی که ذهن محققین را به خود مشغول کرده بود این بود که آیا رییس جمهور جدید آمریکا یعنی دونالد ترامپ، محدودیت های تحمیلی در زمان جورج بوش روی سلول های بنیادی جنینی و بافت های جنینی را ادامه خواهد داد یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، در کنگره ای که در West Palm Beach برگزار شد بسیاری از محققین حاضر، با نگرانی در مورد بودجه های دولتی و احتمال قطع شدن آن ها در مورد سلول های بنیادی و بویژه سلول های بنیادی جنینی صحبت می کردند. رییس بنیاد طب بازساختی آمریکا، آقای برنارد سیگل نیز نگرانی خود را از انتخاب دونالد ترامپ و بودجه ای که ممکن است بعد از انتخاب وی در زمینه سلول های بنیادی وجود نداشته باشد ابراز کرد. وی می گوید: ما نمی دانیم در آينده چه اتفاقی خواهد افتاد.

در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، وی بودجه دولتی برای استفاده در مطالعات مربوط به برخی رده های خاص سلول های بنیادی(بویژه سلول های بنیادی جنینی) را محدود کرد زیرا وی تخریب جنین ها به منظور به دست آوردن سلول های بنیادی را از نظر اخلاقی تایید نمی کرد.

مالیا لیتمم وکیلی بازنشسته و مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس است و با گذشت زمان شرایط بیماری وی روز به روز بدتر می شد. تا این که وی بعد از ده سال تحمل رنج، متحمل سلول درمانی شد و سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خودش به مایع نخاعی وی پیوند شد. وی در حال حاضر شرایط خوبی را تجربه می کند و به همین دلیل برای انجام گام های بعدی درمان و تزریق های بیشتر اعلام آمادگی کرده است. از نظر مالیا و بسیاری دیگر از بیمارانی که در ایالات متحده مورد سلول درمانی قرار گرفته اند، مهم ترین چیز در درمان امید است و این که موضوعی مانند سلول های بنیادی جنینی می تواند این امید را در بیماران افزایش دهد خود امری است که باید زمینه را برای استفاده از آن ها فراهم کند. سال گذشته NIH‌بودجه ای 84 میلیون دلاری را برای استفاده از بافت های جنینی و سلول های بنیادی جنینی مورد تصویب قرار داده بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه