تاریخ انتشار: دوشنبه 13 دی 1395
تولید سلول های بنیادی آهن ربایی برای مبارزه با سرطان

  تولید سلول های بنیادی آهن ربایی برای مبارزه با سرطان

محققین در دانشگاه پلی تکنیک Tomsk تکنولوژی را برای کنترل سلول های بنیادی مزانشیمی بیماران طراحی کرده اند. این تکنولوژی به درمان موثرتر سرطان کمک خواهد کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، برای مبارزه با سلول های سرطانی، محققین استفاده از سلول های آهن ربایی کنترل شده خود آن ها را پیشنهاد می کنند. سلول های طبیعی بدن بوسیله سیستم ایمنی رد نخواهند شد و می توانند داروها را به طور مستقیم به کمک آن ها به مرکز سرطان منتقل کرد.

این تکنولوژی جدید به سلول های بنیادی مزانشیمی خود بیماران تکیه دارد که حدود 10 میکرون قطر دارند و میکروکپسول های کنترل شده آهن ربایی که درون آن ها دارو قرار دارد به آن ها وارد شده است. یک نیروی محرکی بیرونی(آهن ربا)، این سلول ها را به ناحیه تومور می برد و آن ها در محل تومور محتوای دارویی شان را آزاد می کنند. بنابراین، دارو به طور دقیق به محل تومور رفته و سلول های سرطانی را بدون آسیب رساندن به سلول های سالم تحت تاثیر قرار می دهد. سلول های بنیادی مزانشیمی به طور ذاتی نیز توانایی مهاجرت به سمت تومورها را دارند و این امر و توان تمایزی بالای این سلول ها، آن ها را برای کاربرد در درمان های جایگزین، ژن درمانی و مهندسی سلول بسیار جذاب می سازد. این اولین بار است که محققین کارایی وارد کردن میکروکپسول های آهن ربایی بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی به سلول های دارای عملکرد را نشان داده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه