تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 دی 1395
ایمنی درمانی CAR-T Cell، موثر برای درمان لنفوما

  ایمنی درمانی CAR-T Cell، موثر برای درمان لنفوما

چندی پیش طی 58مین نشست سالیانه انجمن هماتولوژی آمریکا، گزارشی ارائه شد که حاکی از موثر بودن CAR-T Cell‌درمانی برای درمان لنفومای غیر هوجکین بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه جدید با همکاری 22 انستیتو در سراسر آمریکا و اروپا صورت گرفته است و طی آن محصولی به نام KTE-C19 یا همان anti-CD19CAR در چند مرکز برای ایمنی درمانی لنفوما مورد استفاده قرار گرفت. این مطالعه روی بیماران مبتلا به لنفوما غیر هوجکینی فوکوس کرده بود که به شیمی درمانی پاسخ نداده بودند و بعد از پیوند سلول های بنیادی اتولوگ، سرطان مجددا در آن ها عود کرده بود.

درمان آزمایشگاهی KTE-C19 به نحوی طراحی شده بود که سلول های ایمنی خود بیماران را به نوعی مجهز می کند که سلول های سرطانی را یافته و آن ها را تخریب می کند. در واقع محققین دانشگاه تگزاس، سلول های T را از بیماران استخراج کرده، آن ها را برای داشتن گیرنده  های CD19 مهندسی ژنتیک کردند تا بتوانند سلول های سرطانی را شناسایی کنند. آن ها این سلول ها را تکثیر کرده و آن ها را مجددا به بیماران تزریق کردند. در فاز اول مطالعه که در چهار انستیتو صورت گرفت، 43 درصد بیماران ظرف مدت 12 ماه به طور کامل بهبود یافتند. در فاز دوم مطالعه که در 22 انستیتو و روی 51 بیمار صورت گرفت، 47 درصد بیماران به طور کامل و 37 درصد آن ها به طور جزئی بهبود یافتند. محققین براین باورند که نتایج این مطالعه نشان می دهد که CAR-T Cell‌درمانی در آینده ای نزدیک می تواند درمانی امیدوار کننده برای لنفوما باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه