تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 دی 1395
سلول های بنیادی بازسازی کننده موجود در عروق خونی انسانی می توانند به بیماران مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کنند

  سلول های بنیادی بازسازی کننده موجود در عروق خونی انسانی می توانند به بیماران مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کنند

کشف سلول های بنیادی بازسازی کننده فعال در عروق خونی انسانی می تواند به بیماران مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، دکتر یاتین پاتل و همکارانش در دانشگاه کوئینزلند بر یکی از بزرگترین چالش ها در درک بیماری های عروقی و چگونگی ترمیم زخم ها فائق آمده اند. آن ها جمعیتی از سلول های بنیادی نادر را درون عروق خونی شناسایی کرده اند که در بازسازی این عروق نقش دارند. آن ها براین باورند که این سلول های بنیادی احتمالا از مغز استخوان منشا گرفته و در نهایت در عروق خونی فرد ساکن می شوند. آن ها مشخصه های مولکولی را برای این سلول ها شناسایی کرده اند که آن ها را از نظر عملکردی و توانایی ها از سلول های پیرامون شان متمایز می سازد. محققین دریافته اند زمانی که بیماران دچار زخم یا آسیب می شوند، این سلول های بنیادی در جهت بازسازی عروق خونی عمل می کنند و اکسیژن رسانی لازم را فراهم کرده و موجب بسته شدن سریعتر زخم می شوند.

حال که محققین به وجود این سلول های بنیادی در عروق خونی واقف شده اند، به دنبال درمانی خواهند بود که به تحریک این سلول ها و تسریع فرایند ترمیم کمک کند و در نتیجه با بستن سریع تر زخم ها مانع از قطع عضو در بیماری هایی مانند دیابت شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه