تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1395
درک دلایل ناهنجاری های عصبی که از تولد زودهنگام نشات می گیرند

  درک دلایل ناهنجاری های عصبی که از تولد زودهنگام نشات می گیرند

مطالعه ای جدید در دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که ناهنجاری های حرکتی که اغلب با وزن کم هنگام تولد مرتبط هستند می توانند به دلیل نقص در اعصاب محیطی ایجاد شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعات زیادی روی سیستم عصبی مرکزی صورت گرفته است و محققین می دانند که نوزادانی که دچار وزن کمی دارند، دیواره مغزشان میلینه نشده است و در نتیجه غشاهای چند لایه پیرامون سلول های عصبی در آن ها تشکیل نمی شود. مطالعه ای جدید در دانشگاه شیکاگو نیز نشان داده است که نوزادان نارس نیز ممکن است تکوین و میلینه شدن تاخیری سیستم عصبی محیطی را تجربه کنند که می تواند منجر به نقص عصبی و حرکتی مشابه با آن چه در بزرگسالان بوجود می آيد شود.

تصور می شود که دلیل این ناهنجاری هایی که درون سیستم عصبی مرکزی اتفاق می افتد، در درجه دوم می تواند به دلیل اکسیژن رسانی نامطلوب به نوزادان در مقایسه با نوزادانی باشد که به طور طبیعی رشد می کنند و در نتیجه ریه های آن ها نیز به اندازه کافی تکوین نیافته است.

به دلیل پیشرفت در پزشکی و درمان، بسیاری از این نوزادان می توانند زنده بمانند اما مشکلات دیگری نیز از این ناهنجاری ها منشا می گیرد. در حال حاضر محققین در تلاش هستند که ارتباط بین هیپوکسی، میلینه شدن و نقص های سیستم عصبی را شناسایی کنند.

در مجموع مطالعه ذکر شده نشان می دهد که ناهنجاری های حرکتی کودکان با وزن کم در زمان تولد، می تواند از نقص های مربوط به سیستم عصبی محیطی و مرکزی منشا بگیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه