تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1395
اضافه کردن سایر درمان ها به درمان های استاندارد مربوط به مولتیپل میلوما سود بیشتری برای بیمار ندارد

  اضافه کردن سایر درمان ها به درمان های استاندارد مربوط به مولتیپل میلوما سود بیشتری برای بیمار ندارد

چندی پیش نتایج مربوط به یک مطالعه در 58 مین نشست سالانه انجمن هماتولوژی آمریکا ارائه شد که نشتن داد دو درمانی که اغلب له درمان استاندارد بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما اضافه می شوند، نرخ بهبودی و بقا را در این افراد در مقایسه با کسانی که تنها از درمان استاندارد استفاده کرده اند بهبود قابل ملاحظه ای نداده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مولتیپل میلوما سرطان پلاسما سل های مغز استخوان است و سالانه بیش از 30000 نفر در آمریکا مبتلا به این بیماری تشخیص داده می شوند.برای بیمارانی که زیر 70 سال سن دارند، درمان استاندارد دارای سه جزء است1) دوره درمانی اولیه که ترکیبی از مهار کننده های پروتئازوم، آنالوگ های تالیدومید، کورتیکواستروئیدها، عوامل آلکیله کننده و دوزهای بالای داروی شیمی درمانی ملافالان برای کشتن سلول های سرطانی است2) پیوند سلول های بنیادی خون ساز خود بیمار برای کمک به بازسازی سیستم ایمنی و 3) درمان رایج با استفاده از داروی شیمی درمانی لینالیدومید برای مهار عود مجدد سرطان.

ظرف یک دهه گذشته، بسیاری از پزشکان رژیم های درمانی دیگری را نیز به این درمان ها افزوده اند: برای مثال آن ها بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز، علاوه بر لینالیدومید از دگزامتازون و bortezomib‌نیز استفاده کرده اند و یا این که مجددا برای بار دوم از پیوند سلول های بنیادی خون ساز مشتق از خود بیمار استفاده کرده اند.

اما محققین در 54 مرکز درمانی و تحقیقاتی در مطالعه ای که با همکاری یکدیگر انجام دادند و 758 بیمار را به طور تصادفی مورد درمان با درمان استاندارد مذکور یا درمان استاندارد به همراه با درمان های اضافی قرار دادند. نتایج نشان داد که تفاوت خاصی بین افرادی که از درمان استاندارد استفاده کرده بودند و آن هایی که علاوه بر درمان استاندارد متحمل پیوند ثانویه سلول های بنیادی شده بودند یا این که داروهای دیگری را نیز دریافت کرده بودند، وجود ندارد. علاوه بر علایم مستقیم مربوط به بیماری، به نظر می رسد که از نظر کیفیت زندگی، میزان پاسخ دهی به بیماری و درمان  و شواهد دال بر سمیت های دارویی، در هر دو گروه تفاوت معناداری وجود ندارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه