تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1395
بهترین های سال 2016 در medicalxpress: مقالات پربازدید و جالب گزارش شده(2)

  بهترین های سال 2016 در medicalxpress: مقالات پربازدید و جالب گزارش شده(2)

در بخش دوم خبری که منتشر شد، به برخی دستاوردهای دیگر در زمینه پزشکی و سلامت می پردازیم که نتایج مرتبط با این دستاوردها جزء خبرهای پربازدید سایت معتبر medicalxpress بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سال گذشته،  خبرهای دیگری نیز در مورد درمان و مهار سرطان منتشر شد که توجه زیادی را به خود جلب کرد، برای مثال، محققین در مدرسه پزشکی Dalhousie گزارشی مبنی بر افزایش شیوع سرطان گردن و دهان داشته اند و دلیل این امر را موقعیت سخت الوصول این سرطان ها دانسته اند. هم چنین تیمی از محققین دانشگاه کوئین ماری یافته های شگفت انگیزی را در مورد چگونگی شیوع سرطان در بدن منتشر کرده اند که نشان می دهد چگونه سلول های سرطانی از مسیر طبیعی شان منحرف شده و طی متاستاز به سایر نقاط بدن زنده می مانند. محققین دانشگاه لیدز نیز نشان دادند که ویروس سرفه، سلول های سرطان کبد و ویروس هپاتیت را می کشد. زیست شناسان MIT گزارشی داشته اند که اسیدهای آمینه(نه قند) بیشتر بلوک های ساختاری توموری سلولی را تامین می کنند، در واقع برخلاف انتظار اغلب توده سلولی را گلوکز تشکیل نمی داد.

در سایر خبرها، محققین Duke پروتئین کلیدی را در گورخرماهی شناسایی کردند که در بازسازی و ترمیم طناب نخاعی دخالت دارد و امیدوارند در آینده ای نزدیک از آن برای ترمیم آسیب های عصبی در انسان استفاده کنند. تیمی در مدرسه پزشکی ویرجینیا نیز نقش جدید و شوکه کننده ای را برای سیستم ایمنی شناسایی کردند و نشان دادند که سیستم ایمنی در کنترل برهمکنش های اجتماعی و نحوه ارتباط برقرار کردن فرد با سایرین نقش دارد!. محققین انستیتو سالک نیز نشان دادند که بازبرنامه ریزی سلولی می تواند علایم پیری را در سلول های پوست انسان و موش که دچار بیماری های مرتبط با پیری بودند معکوس کند. محققین اسپانیایی در دانشگاه پابلو اولاوید گزارش کردند که مکانیسم های عصبی را در مغز موش ها کشف کرده اند که نشان می دهد ما به طور فعال در حال فراموش کردن برخی از چیزها و به خاطر سپردن چیزهای دیگر هستیم، به عبارت دیگر برخی از حافظه ها برای جایگزین شدن مطالب و خاطرات جدید پاک می شوند. محققین کلینیک مایو نیز نشان دادند که داروی دیابتی متفورمین با روشی متفاوت با آن چه پیش از این تصور می شد، عمل می کند. به نظر می رسد که این دارو بیش از این گلوکاگون را محدود کند، موجب افزایش آن می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه