تاریخ انتشار: جمعه 11 آذر 1390
تولید یک آنتی بادی برای مقابله با ویروس ایدز

  تولید یک آنتی بادی برای مقابله با ویروس ایدز

زیست شناسان آنتی بادی های خنثی که موش ها را در برابر عفونت HIV محافظت می کند ارائه کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در طول سال گذشته، محققان انستیتوی تکنولوژی کالیفرنیا و دیگر نقاط جهان بر روی گروهی از آنتی بادی های قوی که توانایی خنثی سازی HIV را در آزمایشگاه داشتند کار کردند.

محققان امیدوارند که چگونگی ایجاد یک واکسن که آنتی بادی با خواص مشابه را داشته باشند کشف کنند.

در حال حاضر، زیست شناسان به رهبری David Baltimore برنده جایزه نوبل و Robert Andrews Millikan استاد زیست شناسی به این هدف یک گام نزدیک تر شده اند.

آنها راهی را برای ارائه این آنتی بادی ها به موش ها را یافته اند که به طور موثر آنها را از عفونت HIV محافظت می کند.

این رویکرد جدید برای پیشگیری از HIV که به نام "حامل ایمنوپروفیلاکسی" یا VIP شناخته شده است در نشریه Nature به طور خلاصه تشریح شد.

تلاش های سنتی به منظور تولید یک واکسن علیه HIV بر روی طراحی مواردی که  تحریک موثر پاسخ ایمنی را چه در فرم آنتی بادی برای جلوگیری از عفونت یا سلول های T که به سلول های آلوده حمله می کند متمرکز شده بود. با VIP ، آنتی بادی های محافظتی یک صف محافظتی را فراهم کرده اند.

بنا به گفته الخاندرو بالاز( Alejandro Balazs ) نویسنده ارشد این مقاله از آزمایشگاه بالتیمور، حامل ایمنوپروفیلاکسی دارای اثر مشابه واکسن است، اما هیچ تماسی با سیستم دفاعی بدن برای انجام کارها ندارد.

وی افزود: به طور معمول، شما آنتی ژن یا باکتری کشته شده و یا چیز دیگری را به بدن وارد می کنید و سیستم ایمنی متوجه می شود که چطور یک آنتی بادی علیه آن بسازد و تمام اینها غیرقابل محاسبه است.

از آنجا که موش به عفونت ایدز حساس نیست، محققان از موش های خاصی که سلول های ایمنی انسان را حمل می کنند و این سلول ها قادر به رشد HIV هستند استفاده کردند. آنها از رویروس مرتبط با آدنو( AAV) که یک ویروس  کوچک بی ضرر است و در ژن درمانی کاربرد دارد به عنوان یک حامل برای رساندن ژن هایی که قادر به تولید آنتی بادی هستند استفاده کردند.

( AAV) به عضله ساق پا موش تزریق شد و سپس سلول های عضلانی به طور گسترده آنتی بادی های خنثی را به سیستم گردش خون حیوان وارد کرد. موش ها تنها پس از تزریق یک ( AAV)، غلظت بالایی از این آنتی بادی ها برای بقیه زندگی شان تولید کردند، این اتفاق با نمونه برداری متناوب از خون آنها نشان داده شده است.

شایان ذکر است ، زمانی که محققان موش ها را در معرض HIV داخل وریدی قرار دادند این آنتی بادی ها، موش ها را از عفونت محافظت کرد.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه