تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 دی 1395
سلول درمانی برای آسیب شانه برای اولین بار در استنفورد

  سلول درمانی برای آسیب شانه برای اولین بار در استنفورد

اولین مطالعه بالینی مورد تایید FDA و اولین مطالعه در نوع خودش در آمریکا، از سلول های بنیادی بالغ مشتق از چربی خود فرد برای درمان آسیب های شانه فرد استفاده کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه که به تازگی در استنفورد صورت گرفته است، محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی مشتق از چربی که از چربی شکمی خود افراد گرفته شده است می توانند بعد از تزریق با فعال کردن فرایندهای ترمیمی طبیعی تمام یا بخشی از آسیب های مربوط به rotator Cuff شانه ای را درمان کنند. این تنها مطالعه ای است که FDA سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی را برای استفاده در درمان  rotator cuff مورد تایید قرار داده است. در این مطالعه بیشتر بدین دلیل از سلول های بنیادی مشتق از چربی استفاده شده است که این بافت و سلول های بنیادی آن را در می توان براحتی از بسیاری از بخش های بدن بدست آورد. علاوه براین ، سلول های بنیادی مشتق از چربی در مقایسه با سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان تکثیر بهتری دارند و زمانی که به بدن بر می گردند احتمال بروز عفونت در آن ها بسیار اندک است.

چربی از طریق لیپوساکشن از شکم برداشته می شود و سلول های بنیادی بالغ آن جداسازی می شود. این سلول های بنیادی بعد از تکثیر، مجددا به نقاطی از منطقه آناتومیک rotator cuff در شانه تزریق می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه