تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 دی 1395
ترکیب ایمنی درمانی-ژن درمانی امیدوار کننده در درمان گلیوبلاستوما

  ترکیب ایمنی درمانی-ژن درمانی امیدوار کننده در درمان گلیوبلاستوما

مطالعه ای جدید در دانشگاه میشیگان از ترکیب دو رویکرد برای مبارزه با گلیوما حمایت می کند: حمله کردن به تومور با ژن درمانی، در حالی که سیستم ایمنی هم برای مبارزه با آن تقویت می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تومورها با فریب دادن سیستم ایمنی و فراهم آوردن محیطی برای تسریع رشد تومور، از دست سلول های T فرار می کنند. اهداف و برنامه های ایمنی درمانی با داشتن چندین نوع تیمار، مورد تایید FDA قرار گرفته است و در این نوع درمان به دلیل این که سلول های ایمنی قادر به شناسایی سلول های سرطانی و مبارزه با آن هستند، این ویژگی آن ها برای حمله کردن و کشتن سلول سرطانی تقویت می شود. مهارکننده های چک پوینت ایمنی پاسخ های سلول هایT را تقویت می کنند و در حال حاضر برای افزایش کشندگی تومورها بواسطه سلول هایTدر بالین استفاده می شوند.

تیمی از محققین دانشگاه میشیگان از بلوک کردن چک پوینت های ایمنی در ترکیب با ژن درمانی برای جلوگیری از فرار سلول های سرطانی از دست سیستم ایمنی استفاده کرده اند. این فرایند شامل تزریق وکتورهای آدنوویروسی حامل هرپس سیمپلکس1 تیمیدین کیناز به درون تومور است که با یک آنتی ویروس ادامه پیدا می کند تا مرگ سلول توموری را نشان دهد. این روش با ترکیب با یک وکتور آدنو ویروسی دیگر نیز استفاده می شود، این آدنوویروس حامل یک پروتئین محرک ایمنی(سیتوکین) برای فراخواندن سلول های ایمنی به تومور است. محققین دریافته اند که این رویکرد ژن درمانی زمانی که در ترکیب با روش ایمنی درمانی مورد استفاده قرار گیرد بسیار موثرتر است.

محققین این روش را با وارد کردن سلول های بنیادی سرطانی به مغز موش ها و ایجاد گلیوبلاستوما تست کرده اند ونتایج امیدوار کننده ای را بدست آورده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه