تاریخ انتشار: یکشنبه 17 بهمن 1395
تصویربرداری های با رزولوشن بالا راه سریعی را برای تشخیص سرنوشت سلول های بنیادی ارائه می دهد

  تصویربرداری های با رزولوشن بالا راه سریعی را برای تشخیص سرنوشت سلول های بنیادی ارائه می دهد

محققین راه جدید و سریع تری را برای شناسایی موقعیت و سرنوشت سلول های بنیادی منفرد شناسایی کرده اند. درک سرنوشت سلول های بنیادی می تواند به محققین برای ایجاد سلول درمانی های موفقیت آمیز کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برای شناسایی سیگنال های دخیل در سرنوشت سلول های بنیادی، تیمی از محققین رشته های مختلف از یک میکروسکوپ با رزولوشن بالا برای آنالیز مدیفیکاسیون های اپی ژنتیکی سلول ها استفاده کردند. طی مدیفیکاسیون های اپی ژنتیکی، تغییراتی در نوع قرار گیری DNA در هسته اتفاق می افتد(از نظر پوشش کروماتینی)، که اجازه می دهد ژن های مختلف در دسترس ماشین بیان ژن در سلول قرار گیرند. در حالی که این فرایند تا حدی ناشناخته باقی مانده است اما محققین برخی از نشانه های اپی ژنتیکی را در مورد نحوه بیان ژن ها ارائه کرده اند.

رویکردها و روش هایی که در حال حاضر برای ارزیابی وضعیت سلول های بنیادی استفاده می شود به کل جمعیت سلولی نگاه می کند و معمولا برای شناسایی سرنوشت مختص هر سلول مناسب نیست. اما در مطالعه ای جدید که بودجه آن بوسیله انستیتو ملی سلامت(NIH) تامین شده است محققین تکنیکی تحت عنوان EDICTS یا با نام کامل تر Epi-mark Descriptor Imaging of Cell Transitional States را ارائه کرده اند که بوسیله آن  مدیفیکاسیون های اپی ژنتیکی را نشان دار کرده و سپس سلول ها را با رزولوشن بالا مشاهده می کنند تا ببینند دقیقا کدام ناحیه نشان دار می شود. با استفاده از این تکنیک محققین توانسته اند تغییراتی که در سلول ها اتفاق می افتد و پیش از این قابل رویت نبود را به راحتی تشخیص و ویژگی یابی کنند. محققین قابلیت این تکنیک را با اندازه گیری دو نوع مدیفیکاسیون اپی ژنتیکی در هسته سلول های بنیادی انسانی کشت شده در آزمایشگاه نشان دادند. آن ها مواد شیمیایی را به این سلول ها اضافه کردند تا آن ها را برای تبدیل شدن به سلول های چربی و استخوانی. تحریک کنند. طی روزهایی که فرایند تمایز به سرنوشت های مختلف در حال انجام بود، محققین مدیفیکاسیون های مختلف در نقاط مختلف سلولی را نشان دادند. این تغییرات این فرصت را در اختیار محققین قرار داد که تشخیص دهند سلول ها قبل از این که به سرنوشت خاصی تمایز یابند، چه تغییرات اپی ژنتیکی را متحمل می شوند. همان طور که گفته شد این تکنیک می تواند تغییرات منطقه ای درون هر سلول را نشان دهد و این در حالی است که سایر تکنیک ها مدیفیکاسیون های کلی درون کل جمعیت سلولی را نشان می دهند. محققین زیبایی این روش را ساده و چند کاره بودن آن می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه