تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 بهمن 1395
نقش میکروRNAها در متاستاز سرطان پروستات

  نقش میکروRNAها در متاستاز سرطان پروستات

متاستاز یا پراکنش تومور از جایگاهی که منشا گرفته به سایر اندام ها، دلیل اصلی مرگ های سرطانی است و متاسفانه برخلاف تلاش زیاد صورت گرفته، مکانیسم مولکولی پشت پرده این فرایند ناشناخته باقی مانده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر دین تانگ و همکارانش در انستیتو سرطان روزول پارک فرایندی چند مرحله ای را مورد ارزیابی قرار دادده اند که منجر به متاستاز می شود. در این میان مطالعه آن ها به نقش مهمی که سلول های بنیادی سرطان پروستات در رشد تومور و متاستاز بازی می کنند اشاره داشته اند.

میکروRNAها مولکول های ژنتیکی کوچکی هستند که نقش مهمی را در تنظیم بسیاری از جنبه های رفتاری سلول های سرطانی بازی می کنند. زمانی که تانگ و همکارانش یک غربالگری روی میکروRNAها انجام دادند، دریافتند که تنها تعداد اندکی از میکروRNAها در سلول های بنیادی سرطان پروستات ناقص هستند یا بیان نمی شوند. محققین دریافتند که یکی از این میکروRNAها به نام miR-141 نه تنها رشد تومور را مهار می کند بلکه به طور واضحی متاستاز را در چندین مدل پیش درمانگاهی سرطان پروستات سرکوب می کند. در مجموع، یافته های آن ها نشان داد که miR-141 توانایی سرکوب کنندگی بسیار بالایی دارد و می تواند یک مهار کننده قوی برای تهاجم و متاستاز سرطان پروستات باشد. این مطالعه بیان می کند که شاید در آینده ای نزدیک miR-141 سنتتیک بتواند به عنوان درمانی جایگزین برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی و متاستاز سرطان پروستات استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه