تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 بهمن 1395
بهبود آسیب های نخاعی با استفاده از یک محصول درمانی جدید

  بهبود آسیب های نخاعی با استفاده از یک محصول درمانی جدید

درمانی جدید برای آسیب های نخاعی بیمارانی که همه عملکردهای حرکتی و حسی شان را زیر ناحیه آسیب دیده از دست داده اند، موجب شده است که این بیماران شش تا 9 ماه بعد از دریافت درمان در عملکردهای حرکتی شان بهبودی نسبی را حس کنند. این درمان شامل استفاده از بیش از ده میلیون از یک محصول سلول بنیادی به نام AST-OPC1 است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، کمپانی بیوتراپی Asterias محصولی از سلول های بنیادی به نام AST-OPC1 را ارائه کرده است در اصل سلول های بنیادی جنینی است که به دقت به سلول های پیش ساز اولیگودندروسیتی تبدیل شده اند که در مغز و نخاع وجود دارند. چندی پیش دکتر فسلر و همکارانش در 55مین نشست بین المللی نخاع در وین اتریش گزارشی مبنی بر استفاده موفقیت آمیز AST-OPC1 ارائه کرد. در این مطالعه وی و همکارانش چند بیماری که تمام فعالیت های عملکردی حسی و حرکتی شان را در زیر ناحیه آسیب دیده از دست داده بودند را با استفاده از AST-OPC1 تیمار کردند و نتایج جالبی را بدست آوردند. با استفاده از یک سیستم استاندارد برای سنجش میزان بهبود عملکردهای حسی و حرکتی به نام ISNCSCI، آن ها نشان دادند که عملکرد حرکتی زیر ناحیه آسیب دیده به میزان بیش از 40 درصد بهبود یافته است و این بیماران که از ناحیه مهره های C5-C7 آسیب دیده بودند، تا حدی قادر به حرکت دست ها و پاهایشان شدند و عملکرد حسی آن ها نیز تا حدی امیدوارکننده نشان داد.

سالانه بیش از 17000 نفر دچار آسیب های شدید و ناتوان کننده طناب نخاعی می شوند که این می تواند کیفیت زندگی آن ها را کاهش دهد. از طرف دیگر هزینه های درمانی این بیماران نیز بسیار سنگین است، در نتیجه، بهبود در قابلیت های عملکردی بازوها، دستان و انگشتان این بیماران می تواند با بهبود شرایط آنها و کیفیت زندگی آن ها، از هزینه های درمانی آن ها نیز بکاهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه