تاریخ انتشار: شنبه 23 بهمن 1395
هوش مصنوعی و دیدگاه های جدید در مورد بیوفیزیک سرطان

  هوش مصنوعی و دیدگاه های جدید در مورد بیوفیزیک سرطان

محققین دانشگاه های Tufts و مریلند از هوش مصنوعی برای بدست آوردن دیدگاه هایی در مورد بیوفیزیک سرطان استفاده کردند. پلت فرم ماشین یادگیری آن ها یکسری سه گانه از مواد را پیش بینی کرد که قادر به تولید فنوتیپ شبه سرطانی در بچه قورباغه ها می شود که پیش از این هرگز دیده نشده بود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای در Scientific Reports به چاپ رسیده است که نشان می دهد چگونه هوش مصنوعی(AI) می تواند به محققین زمینه های انکولوژی و طب بازساختی کمک کند تا سیستم های زیستی پیچیده را برای رسیدن به دستاوردهای جدید  کنترل کنند.

پیش از این محققین نشان داده بودند که سلول های رنگدانه دار(ملانوسیت ها) در قورباغه های در حال تکوین با تخریب سیگنالینگ های طبیعی بیوالکتریک و سروتونرژیک به شکل شبه سرطانی و متاستازیک در آیند و از هوش مصنوعی برای مدل سازی این فرایند پیچیده استفاده کردند. با این حال، طی این آزمایش های گسترده، زیست شناسان به نکته قابل توجهی دست یافتند: همه ملانوسیت ها در یک لارو قورباغه با به شکل شبه سرطانی در می آیند یا به صورت طبیعی باقی می مانند. تبدیل تنها تعداد اندکی از سلول های رنگدانه دار در یک بچه قورباغه ساده هرگز مشاهده نشده بود. در این مطالعه جدید محققین از مدل مشتق از هوش مصنوعی شان برای جواب دادن به این سوال استفاده کردند که چگونه این تبدیل نسبی ملانوسیت ها درون یک جانور اتفاق می افتد. این مدل هوش مصنوعی در نهایت پیش بینی کرد که ترکیب دقیقی از سه عامل(altanserin به عنوان یک مهار کننده 5HTR2، رسرپین به عنوان یک مهارکننده VMAT و VP16-X1Creb1) منجر به ایجاد چنین نتایجی می شود. زمانی که این کوکتیل دارویی در in vivo روی بچه قورباغه های واقعی استفاده شد، در حقیقت، نتیجه تبدیل ملانوسیت ها در برخی از مناطق لاروهای قورباغه به سلول های شبه سرطانی بود، چیزی که هرگز پیش از این مشاهده نشده بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه