تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 بهمن 1395
چگونه برخی سلول های تولید کننده انسولین در دیابت نوع یک ریکاوری می شوند.

  چگونه برخی سلول های تولید کننده انسولین در دیابت نوع یک ریکاوری می شوند.

تیمی از محققین دانشگاه Yale دریافته اند که سلول های تولید کننده انسولین که مشخصا در دیابت نوع یک تخریب می شوند، می توانند برای بقا در برابر حمله سیستم ایمنی، تغییراتی را متحمل شوند. این یافته می تواند منجر به ایجاد استراتژی هایی برای ریکاوری این سلول ها در بیماران دیابتی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در بیماری دیابت نوع یک که یک بیماری اتوایمن است، سیستم ایمنی سلول های بتای تولید کننده انسولین در پانکراس را مورد حمله قرار داد. اما برخی سلول های بتا در بیماران دیابتی، حتی سال ها بعد از شروع بیماری نیز زنده می ماند.

تیمی از محققین Yale، به مطالعه تغییراتی در سلول های بتا پرداختند که طی حمله ایمنی رخ می دهد و ممکن است مجبور به مقاومت آن ها در مدل های موشی دیابت نوع یک و سلول های انسانی در محیط کشت شود. محققین زیرجمعیتی از سلول های بتا را شناسایی کرده اند که به حمله ایمنی مقاومت نشان می دهند. طی تکوین دیابت، تغییراتی در سلول های بتا اتفاق می افتد که آن ها را به دو جمعیت سلول های بتا تقسیم می کند. یکی از این جمعیت ها بوسیله پاسخ ایمنی کشته می شود  و به نظر می رسد جمعیت دیگر ویژگی هایی را بدست می آورد که موجب مقاومت آن ها در برابر کشته شدن می شود. این زیرجمعیت با استفاده از یک روش "اردک و استتار" زنده می مانند!. این سلول ها مولکول هایی را بیان می کنند که پاسخ ایمنی را مهار می کنند. آن ها ویژگی های بنیادینگی یا توانایی شبه سلول های بنیادی را بدست می آورند که آن ها را به مراحل اولیه تکوینی شان بر می گردانند و به موجب آن می توانند در مقابل حمله ایمنی زنده مانده و تکثیر می یابند. این کشف منجر به بررسی بیشتر استراتژی هایی می شود که می تواند برای بیماران دیابتی سودمند باشند. سوال بعدی این است که آیا می توان این سلول ها را در برخی از بیماران مبتلا به دیابت نوع یک ریکاور کرد یا خیر.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه