تاریخ انتشار: شنبه 07 اسفند 1395
مقایسه ویژگی های القا کننده استخوان در داربست های معدنی شده سه بعدی پرینت شده

  مقایسه ویژگی های القا کننده استخوان در داربست های معدنی شده سه بعدی پرینت شده

مطالعه ای جدید در دانشکده پزشکی جان هاپکینز به مقایسه پتانسیل استخوان زایی داربست های سه بعدی پرینت شده ای پرداخته است که با با غلظت های مختلفی از مواد معدنی بارگیری شده بودند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدید از تشکیل استخوان از سلول های بنیادی کشت شده روی داربست های زیست فعال پرینت شده سه بعدی که مواد معدنی افزودنی مختلفی ترکیب شده اند نشان داده است که برخی داربست های کمپوزیت معدنی، فعالیت تشکیل استخوان را بهتر از سایر داربست ها القا می کنند. ویژگی ها و پتانسیل استفاده از این داربست های زیست فعال در بازسازی استخوان و کاربرد آن ها در ارتوپدی در مقاله ای که در Tissue Engineering Part A به چاپ رسیده است، مورد بحث قرار گرفته است.

در این مطالعه محققین کیفیت پرینت چندین کامپوزیت مختلف از داربست های استخوانی سه بعدی را ارزیابی کردند.  در این مقاله که تحت عنوان Comparison of 3D-Printed Poly-ε-caprolactone Scaffolds Functionalized with Tricalcium Phosphate, Hydroxyapatite, Bio-Oss, or Decellularized Bone Matrix به چاپ رسیده است، محققین ویژگی های مکانیکی و ساختاری داربست های متخلخل مختلفی راگزارش کرده اند که سلول های بنیادی مشتق از چربی روی آن ها کشت شده بود. آن ها ویژگی های القای استخوان مربوط به هر داربست هیبرید، تشکیل استئوبلاست، محتوای کلسیمی و بیان کلاژن  آن ها را مورد ارزیابی قرار دادند. در زنجیره مواد مورد استفاده برای بازسازی استخوان، استفاده از قدرت داربست های ساخته شده از زیست مواد و مواد کریستالین، بهینه ترین انعطاف پذیری درمانی را ایجاد می کند. اطلاعات بیشتر در این زمینه در خبرهای تکمیلی آورده خواهد شد!.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه