تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 اسفند 1395
جهاد دانشگاهی در صدد راه اندازی بیمارستان سلول های بنیادی است

  جهاد دانشگاهی در صدد راه اندازی بیمارستان سلول های بنیادی است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: این دانشگاه در تلاش برای راه اندازی بیمارستان سلول های بنیادی است و بسیاری از تحقیقات در این زمینه به نتیجه رسیده و بالینی شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، سیدحمید رضا طیبی در جمع خبرنگاران زنجان افزود: متناسب با اقتضائاتی که در سلول های بنیادی وجود دارد، در تلاش برای راه اندازی بیمارستان اختصاصی هستیم که باید منابع آن تامین شود. 
وی یادآورشد: جهاد دانشگاهی در تولید و گسترش سلول های بنیادی خوب عمل کرده است و در برنامه ششم توسعه نیز به دنبال راه اندازی این بیمارستان هستیم. 
جهاد دانشگاهی نخستین بنیاد علمی در ایران محسوب می شود که اقدام به تولید سلول های بنیادی در خصوص ترمیم نخاع، لقاح مصنوعی و ترمیم بافت های آسیب دیده کرده است. 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: مشکل اصلی تامین منابع است که باید تجهیزات لازم وجود داشته باشد تا پیشرفت لازم در زمینه سلول های بنیادی محقق شود. 
طیبی ادامه داد: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی به طور مستقیم مسئولیتی بر عهده ندارد، چرا که این دانشگاه همانند سایر سازمان های جامعه وظایف دارد که وقتی فعالیتی به بلوغ رسید آن را در قالب شرکت دانش بنیان جدا سازد و به فعالیت خود بپردازد. 
وی رسالت اصلی جهاد دانشگاهی را انجام فعالیت های شاخص علمی فناورانه و پیگیری آنها تا تجاری سازی بیان کرد و افزود: جامعه و واحدهای جهاد دانشگاهی واجد این استعداد است و همه واحدهای این دانشگاه باید بر اساس مزیت ملی و استانی چند فعالیت شاخص داشته باشند. 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: همه برنامه ریزی برای مشخص کردن این زمینه هاست که مشخص شده و با حمایت این دانشگاه و سایر سازمان ها اعم از معاونت علمی و وزارت صنایع معادن باید برنامه ها اجرایی شود. 
طیبی با بیان اینکه اولویت های این دانشگاه در حوزه های مختلف برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان مشخص شده است، اظهارکرد: در حوزه پزشکی اولویت، سلول درمانی است تا در آینده جایگزین دارو درمانی شود، از همین رو فعالیت های قابل توجهی در این باره انجام شده است. 
وی داروهای نوترکیب را از دیگر اولویت های حوزه پزشکی در جهاد دانشگاهی برشمرد و یادآورشد: در خصوص تولید آنتی بادی های منوکرونال، سرطان پستان، داروهای گیاهی و درمان ناباروری فعالیت خوبی شده است. 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: حوزه مهندسی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی یکی از اولویت ها به شمار می رود که اگر به توسعه فناوری خوب پرداخته شود می تواند تحرک زیادی در همه صنایع کشور ایجاد کند. 
طیبی خاطرنشان کرد: در صنعت بالادستی ساخت و طراحی دکل های حفاری، فرستنده های رادیویی، مته های حفاری را سه روز گذشته به طور موفقیت آمیز مورد آزمایش قرار دادیم که با دانش ایرانی ساخته شده است. 
جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های فرهنگ، پژوهش و فناوری، آموزش، تجاری سازی فناوری و توانمند سازی دانش آموختگان تاکنون به ارائه خدمت پرداخته است. در زمان حاضر علاوه بر دفتر مرکزی، 35 واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور، 11سازمان، 7مرکز، 8موسسه، 3 پژوهشگاه، 26پژوهشکده، 2دانشگاه، 6 موسسه آموزش عالی، 43واحد آموزشی علمی کاربردی، 2 پارک علم و فناوری و 11شرکت دانش بنیان وابسته به این نهاد در حال فعالیت هستند. 
طیبی برای حضور در برنامه های چهارمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و آغاز به کار جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان، فن بازار و نمایشگاه بازار کار به زنجان سفر کرده است. 
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه