تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 اسفند 1395
استفاده از سلول های بنیادی جفتی برای حل مشکلات گردش خون در پاها

  استفاده از سلول های بنیادی جفتی برای حل مشکلات گردش خون در پاها

سلول درمانی ممکن است به افرادی که در گردش خون در پاهایشان مشکل دارند کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، محققین در دانشگاه Duke، بی خطر بودن سلول های بنیادی جفتی را در بیماران مبتلا بیماری شریان محیطی تست کرده اند تا شاید بدین طریق از قطع عضو آن ها جلوگیری کنند و به نوعی درد را در پاهای آن ها متوقف کنند.

رونالد دیویس بیماری است که در بیشتر عمر 60 ساله اش از درد پاها رنج برده است و معمولا به دلیل کرامپ های عضلانی قادر به پیاده روی زیاد نبوده است، به نحوی که وی می گوید در طول 24 ساعت همواره احساس درد می کرده است. دلیل این امر بیماری شریان محیطی بوده است که همانند بلوک شدن شریان قلبی، شریان های موجود در پاها را بلوک می کند.

راه حل اولیه ای که پزشکان پیش روی وی گذاشتند استفاده از بای پس های جراحی و در نهایت قطع پا بود اما گزینه دیگری نیز وجود داشت. محققین تصمیم گرفتند از راه حل یا به عبارت دیگر محصولی از سلول های بنیادی به نام Pluristem‌استفاده کنند که سلول های بنیادی خون جفتی است. استفاده از این سلول های بنیادی برای دیویس و تعداد دیگر از بیماران مبتلا به این بیماری بسیار راضی کننده بوده است. در حال حاضر این بیماران هیچ گونه علایم و عوارض ثانویه ای را نشان نداده اند که حاکی از بی خطر بودن این محصول سلول های بنیادی است. در حال حاضر، درد در پاهای این بیماران از بین رفته است و آن ها احساس خوشایندتری در مقایسه با قابل دارند. در حال حاضر فاز اولین این مطالعه برای تست بی خطر بودن سلول های بنیادی موفقیت آمیز بوده است و محققین درصدد فاز دوم مطالعه را با تعداد بیشتری بیمار ادامه دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه