تاریخ انتشار: شنبه 28 اسفند 1395
رشد استخوان جدید برای ترمیم موثرتر آسیب های استخوانی

  رشد استخوان جدید برای ترمیم موثرتر آسیب های استخوانی

استخوان های شکسته معمولا و بویژه بعد از تروماهایی مانند تصادفات اتومبیل به طور کامل ترمیم نمی شوند. مشکل زمانی حادتر می شود که شکستگی از چندین ناحیه باشد و در این حالت است که جریان خون کاهش می یابد و عفونت افزایش می یابد. در این حالت بیماران در دراز مدت مقداری از توده استخوانی شان را از دست می دهند و در نهایت فلج می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نیاز قابل توجهی به فرایندهایی وجود دارد که بازسازی استخوان را افزایش دهند. بعد از پیوند خون، استخوان دومین بافتی است که بیشترین میزان پیوند را در اروپا و آمریکا دارد و سالانه بیش از یک میلیون نفر متحمل پیوند استخوان می شوند.

در مطالعه ای جدید محققین ترکیب جدیدی از سلول های بنیادی و زیست مواد را طراحی کرده اند که می تواند موجبات رشد استخوان را در جایگاه هایی که با مشکل ترمیم مواجه هستند فراهم آوردند. این پروژه که تحت عنوان ORTHOUNION در حال جریان است در حال حاضر تست های بالینی را برای درمان بیماران در اروپا می گذراند. در این مطالعه آن ها ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان خود بیماران و زیست ماده فسفات کلسیم بی فازیک را مورد استفاده قرار داده اند. این سلول ها می توانند به انواع سلول ها از جمله سلول های استخوانی تبدیل شوند. در این پروژه، محققین موثر بودن ترکیب REBORNE را با گرافت استخوانی مشتق از لگن بیماران و به منظور درمان شکستگی های استخوان های دراز مقایسه کردند.

در حال حاضر پیوند استخوان از هر جایی از بدن، معمول ترین درمان برای نقص های استخوانی است که به دلیل مقدار  محدود بافت موجود و مشکلاتی که ممکن است رخ دهد،خود با مشکلات ثانویه ای همراه است. گرافت های استخوانی از بانک های بافتی گزینه ای دیگر است که خود با خطر عفونت و رد پیوند همراه است.

با انجام این مطالعه وسیع مقایسه ای، ORTHOUNION ایمنی و موثر بودن زیست مواد در درمان آسیب های شدید را تست خواهد کرد و امیدوار است که ترکیب این زیست مواد با سلول های بنیادی بتواند مشکل تشکیل استخوان در شکستگی های استخوانی شدید را حل کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه