تاریخ انتشار: دوشنبه 14 فروردین 1396
طراحی یک روش جدید انتقال دارو برای درمان  سرطان

  طراحی یک روش جدید انتقال دارو برای درمان سرطان

محققین در انستیتو تحقیقاتی Scripps در فلوریدا، یک روش جدید انتقال دارو را طراحی کرده اند که نتایج بسیار قویی را در درمان سرطان در مدل های جانوری نشان داده است. از جمله این سرطان ها می توان به تومورهای جامد و مایع صعب العلاج اشاره کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این روش جدید شامل کلاسی از داروها موسوم به کونژوگه های آنتی بادی- دارو(ADCs) است که شامل برخی از امیدوار کننده ترین درمان های نسل جدید مبتنی بر آنتی بادی برای سرطان است. این کونژوگه های آنتی بادی-دارو به صورت بسیار تخصصی عمل می کنند. تاکنون، سه نوع ADC مورد تصویب FDA قرار گرفته است.

محققین می گویند که این روش بر یک آمینواسید طبیعی بسیار نادر موسوم به سلنوسیستئین متکی است که آن ها آن را وارد آنتی بادی کرده اند و از این رو این آنتی بادی های مهندسی شده را selenomabs می نامند.

آنتی بادی ها، پروتئین های بزرگ سیستم ایمنی هستند که مارکرهای مولکولی منحصربفرد سلول های توموری موسوم به آنتی ژن را شناسایی می کنند. این آنتی بادی ها به نوبه خود نمی توانند به اندازه کافی برای ریشه کن کردن سرطان موثر باشند. با این حال، تخصصی بودن آن ها برای آنتی ژن های مورد نظر، آن ها را وسیله ایده آلی برای انتقال مستقیم دارو به سلول های توموری معرفی می کند.

در این مطالعه محققین برای اولین بار نشان دادند که کونژوگه selenomab-دارو بسیار دقیق عملی می کند و ترکیبی با دوام و بالقوه را تولید می کند که می تواند به صورت وسیع برای درمان سرطان استفاده شود. همراه با این توان بالا، ثبات این ADC برای موثر بودن آن بسیار حیاتی است. این ADCها ثبات و پایداری بسیار عالی را در خون انسان در آزمایشگاه و جریان خون مدل های جانوری نشان داده اند. علاوه براین، در تست های صورت گرفته روی مدل های جانوری، این کونژوگه آنتی بادی- دارو در درمان سرطان سینه HER2 و مولتیپل میلومای CD138 بسیار موثر بوده است. نقطه قوت دیگر این روش این است که اثری روی بافت ها و سلول های سالم ندارد.

این محققین بودجه ای 3.3 میلیون دلاری را انستیتو ملی سرطان در انستیتو ملی سلامت برای تست این روش درمانی جدید و مطالعات بالینی مربوط به آن دریافت کرده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه