تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 فروردین 1396
درمان افتادگی لگن با استفاده از سلول های بنیادی

  درمان افتادگی لگن با استفاده از سلول های بنیادی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که نقایص کف لگن که به افتادگی لگن معروف شده در زنان شایع تر است، گفت: درمان نقایص کف لگن با استفاده از مهندسی بافت و سلول های بنیادی در کشور امکان پذیر شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، از سلول ‌های بنیادی برای پدید آوردن سلول‌ های تخصص یافته سالم و کارآمد می ‌توان بهره گرفت و آنها را جایگزین سلول‌ های آسیب دیده یا بیمار کرد. جایگزین کردن سلول ‌های بیمار با نمونه های سالم را سلول‌ درمانی می ‌نامند.
وسیع ترین کاربرد بالقوه درمان با سلول های بنیادی، تولید سلول ها و بافت هایی است که می‌ توانند برای درمان یا جایگزینی ارگانیسم های آسیب دیده بکار گرفته شوند. اگر دانشمندان بتوانند تبدیل سلول های بنیادی به سلول های تکامل یافته را فرا گیرند، می توانند بسیاری از بیماری ها را معالجه کنند که تاکنون درمان آنها، نارسا و ناکافی بود. 
دکتر بهار محجوبی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: تاکنون ۱۰ بیمار با این فناوری جدید در یک بیمارستان تهران درمان شدند و در حال آماده سازی تعدادی دیگر از بیماران برای مداوا هستیم. 
وی تاکیدکرد: در آینده نزدیک با استفاده از مهندسی بافت و سلول های بنیادی، توان پاسخگویی به تعداد زیادی از این بیماران را خواهیم داشت تا از درد و الام آنان بکاهیم و شرایط بهتری را برای این افراد به وجود آوریم.
فلوشیپ جراحی کولورکتال افزود: مقاله این تحقیق در مجله آمریکایی ' استم سل ریسرچ ' منتشر شده که انعکاس خیلی خوبی در دنیا داشته و مورد استقبال محققان داخلی و خارجی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: این نقایص در حال حاضر از طریق نسوج مصنوعی برطرف می شود که این شیوه درمانی موفقیت چندانی از لحاظ اصلاح آناتومی و هم از لحاظ عملکردی نداشته و بیماران از این شیوه رضایت چندانی نداشتند.
وی شایع ترین علامت این بیماری را بی اختیاری، اختلالات دفع و دردهای لگنی اعلام کرد و گفت: حدود هشت درصد مردم درجاتی از این بیماری را دارند که در دو درصد آنها نیاز به عمل جراحی دارند و در سنین پیری این درصد بیشتر می شود. 
در بسیاری از زنان همراه با افزایش سن، انواعی از افتادگی لگن مشاهده می شود. هنگامی که عضوی مانند مثانه یا رحم از جایگاه خود پایین تر می آید، افتادگی کف لگن رخ می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه