تاریخ انتشار: دوشنبه 28 فروردین 1396
استفاده از گوشی های هوشمند برای تشخیص ناباروری مردان

  استفاده از گوشی های هوشمند برای تشخیص ناباروری مردان

بیش از 45 میلیون زوج در سراسر دنیا با مشکلات مربوط به ناباروری روبرو هستند و روش های استاندارد مربوط تشخیص ناباروری در مردان گران و مشقت بار هستند و نیاز به داشتن تجهیزات بالینی و ازمایشگاهی هستند. باورهای فرهنگی و اجتماعی و کمبود امکانات در برخی از کشورها نیز می توانند از عوامل دیگری باشند که بسیاری از مردان را از جست و جو برای یافتن درمان منصرف می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در بیمارستان زنان Brigham تست تشخیصی خانگی را طراحی کرده اند که می تواند با استفاده از یک سیستم مبتنی بر گوشی های هوشمند کیفیت مایع سمن را اندازه گیری کند. یافته های این تیم نشان می دهد که آنالیز سمن به کمک این گوشی های هوشمند می تواند نمونه های سمن غیر طبیعی را بر مبنای غلظت مایع سمن و ویژگی های حرکتی اسپرم با بیش از 98 درصد دقت و صحت شناسایی کند.

محققین هدف خود را ارائه تست های خانگی با دقت بالا، برای مردان می دانند تا همانند تست های باروری معمول بتوان از آن ها در هر مکان و زمانی استفاده کرد. در حال حاضر مردان در اتاق های مخصوصی در بیمارستان ها ناچار به فراهم کردن مایع سمن برای آزمایش هستند که با شرایطی مانند استرس، خجالت و کمرویی، ناامیدی و بدبینی برای آن ها همراه است. انجام این تست ها معمولا هزینه بر بوده و نیاز به تجهیزات ازمایشگاهی دارد و از نظر ذهنی نیز روی فرد اثر می گذارد. اما تست مبتنی براین گوشی های هوشمند کم هزینه، کمی شده و با دقت بالا هستند که می توانند با دقت بسیار بالا مایع سمن رقیق نشده و شسته نشده را در کمتر از 5 ثانیه آنالیز کنند. سیستم آنالیز این گوشی های هوشمند شامل یک عدسی چشمی است که به گوشی هوشمند چسبیده است و یک میکروچیپ برای قرار دادن مایع سمن دارد. محققین استفاده از این روش و این گوشی های هوشمند را بسیار راحت می دانند. در ارزیابی هایی که محققین با استفاده از این گوشی های هوشمند روی 350 نمونه مایع سمن انجام دادند، این سیستم قادر به تشخیص نمونه های سمن غیر طبیعی بر مبنای آستانه های WHO روی غلظت و تحرک اسپرم(غلظت اسپرم کمتر از 15 میلیون اسپرم در میلی لیتر و تحرک اسپرمی کمتر از 40 درصد) با دقت و صحت 98 درصد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه