تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 فروردین 1396
تیمار با میکروRNA عایق بندی عصبی و عملکرد اندام حرکتی را در موش مبتلا به MS احیا می کند

  تیمار با میکروRNA عایق بندی عصبی و عملکرد اندام حرکتی را در موش مبتلا به MS احیا می کند

محققین توانسته اند با تیمار موش های مدل برای MS با میکروRNAها، اعصاب آسیب دیده را مجددا تا حدی عایق کنند و قابلیت حرکتی اندام حرکتی آن ها را احیا کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای که در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سین سیناتی صورت گرفته است، محققین نشان داده اند که تیمار موش های مدل برای MS با miR-219 منجر به شروع مجدد تولید میلین در اعصاب سیستم عصبی مرکز می شود. میلین پروتئینی است که به صورت غلافی اعصاب را در می گیرد و با عایق کردن آن ها موجبات انتقال موثر پالس های الکتریکی را فراهم می کند.

در این مطالعه محققین miR-219 را به درون ستون فقرات و مایع مغزی نخاعی موش های که پوشش اعصاب شان بوسیله ماده شیمیایی لیزولسیتین یا انسفالومیلیت اتوایمن القا شده در آن ها آسیب دیده بود(مدل سازی MS)، تزریق کردند. تیمار با miR-219 موجب شد که عملکرد اولیگودندروسیت های تولید کننده میلین که آسیب دیده بودند، احیا شود و در نتیجه اعصاب مجددا عایق بندی شوند. محققین تاکید دارند که از آن جایی که مطالعه آن ها روی مدل موشی آزمایشگاهی بیماری MS صورت گرفته است، داده های آن در حال حاضر نمی تواند در مطالعات بالینی روی انسان استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه