تاریخ انتشار: دوشنبه 04 اردیبهشت 1396
کشف پروتئینی کوچک که برای تشکیل عضلات اسکلتی ضروری است

  کشف پروتئینی کوچک که برای تشکیل عضلات اسکلتی ضروری است

محققین در مرکز پزشکی UT Southwesternپروتئین کوچکی به نام میومیکسر را شناسایی کرده اند که برای تشکیل عضلات اسکلتی ضروری است و می توان از آن به عنوان هدفی برای درمان بیماری های ژنتیکی مانند دیستروفی عضلانی و سایر میوپاتی ها استفاده کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین با استفاده از تکنیک های برداشتن ژن از سلول ها نشان داده اند که دو پروتئین میومیکسر و میومیکر برای این که سلول های عضلانی با هم ادغام شوند و فیبرهای عضلانی را بوجود آوردند، ضروری هستند. هم چنین این دو پروتئین می توانند به ادغام شدن سایر سلول ها نیز کمک کنند. در واقع یافته جالب این مطالعه این بود که اگر فرد هم میومیکر و هم میومیکسر را با هم بیان کند، سلول های غیر عضلانی وی می توانند با هم ادغام شوند. برای مثال، سلول های پوستی یا سلول های عضلانی در حضور این دو پروتئین به صورت کاملا موثر با یکدیگر تلفیق می شوند. این توانایی راه را برای انجام استراتژی های درمانی که هدف فرستادن محتوای یک سلول به درون سلول دیگر است باز می کند. برای مثال، اگر یک فیبر عضلانی ژنی را از دست داده باشد، یک سلول دیگر می تواند ژن از دست رفته را حمل کرده و به کمک میومیکر و میومیکسر با سلول ناقص ترکیب شود و ژن از دست رفته را جایگزین کند.

محققین براین باورند که میومیکر و میومیکسر می توانند در طب بازساختی کاربرد داشته باشند. عضلات اسکلتی یکی از بزرگ ترین بافت های بدن هستند که حدود 40 درصد وزن بدن را تشکیل می دهند و به حرکات فرد کمک می کنند. زمانی که عضلات اسکلتی آسیب می بینند، خودشان را ترمیم می کنند و ترکیب میومیکر/میومیکسر برای انجام این فرایند ترمیمی حیاتی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه