تاریخ انتشار: شنبه 09 اردیبهشت 1396
حس کردن نور بوسیله موش نابینا به لطف سلول های بنیادی

  حس کردن نور بوسیله موش نابینا به لطف سلول های بنیادی

سلول های بنیادی جنینی انسانی که به موش های مدل شده برای مشکلات شبکیه و نابینایی ایمپلنت شده بودند، بینایی جانور را احیا کردند و قدرت تشخیص نور را به آن برگرداندند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در این مطالعه که در دانشگاه واشنگتن در سیاتل آمریکا صورت گرفته است، دکتر دیپاک لامبا و همکارانش نشان داده اند که می توان سلول های پیش ساز شبکیه را از سلول های بنیادی جنینی تولید نمود. در واقع آن ها در این مطالعه گیرنده های نوری را از سلول های بنیادی جنینی تولید کرده اند. آن ها مشاهده کردند که سلول های شبکیه مشتق از این سلول های بنیادی جنینی بعد از ایمپلنت شدن به چشم جانور به شبکیه آن مهاجرت می کنند. در این مطالعه سلول های انسانی تولید شده به طور مستقیم به چشم موشی که برای ابتلا به یک نابینایی وراثتی موسوم به آمائوروزیس مادرزادی لبر مهندسی شده بود تزریق شدند. زمانی که این سلول ها تزریق شدند، شروع به تمایز به گیرنده های نوری کردند و طولی نکشید که جانور شروع به حس کردن نور کرد. این نتایچ نشان می دهد که سلول های بنیادی جنینی انسانی می توانند برای درمان های با هدف جایگزینی گیرنده های نوری از دست رفته در چشم استفاده شوند.

تخریب گیرنده های نوری یکی از دلایل نابینایی مادرزادی و وابسته به سن مانند دژنراسیون ماکولا است که منجر به نابینایی در افراد پیر می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه