تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 اردیبهشت 1396
راهی جدید برای ترمیم قرنیه آسیب دیده

  راهی جدید برای ترمیم قرنیه آسیب دیده

محققین دانشگاه استنفورد راه بالقوه جدیدی را برای ترمیم قرنیه آسیب دیده یافته اند. آسیب دیدگی و مشکلات مربوط به قرنیه یکی از دلایل اصلی نابینایی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر پالو آلتا و همکارانش در استنفورد راهی را برای تکثیر سلول های چشمی یافته اند تا بتوانند از این سلول ها برای درمان آسیب های چشمی مانند آسیب دیدگی قرنیه استفاده کنند. یکی از مشخصه های خوب این رویکرد سلولی این است که می توان از تنها یک اهدا کننده، مقادیر زیاد سلول را بدست آورد.

سالانه حدود 100000 پیوند قرنیه در آمریکا صورت می گیرد که نیازمند جراحی و استفاده از قرنیه های اهدایی از اجساد است. معمولا در یک سوم موارد پیوند رد می شود و یا این که کیفیت قرنیه اهدایی به اندازه کافی خوب نیست. اما در این مطالعه جدید آلتا و همکارانش از سلول های پیش سازی استفاده کردند که از یک جسد اهدایی گرفته شده بود. این سلول ها درون پتری دیش های حاوی محیط کشت گرم و کامل شده با فاکتورهای مختلف قرار گرفتند. در آن جا آن ها به سلول های جدید قرنیه ای تبدیل شدند. این سلول ها با نانوذره های مغناطیسی جدید باردار شدند و بعد از بارگیری درون یک سرنگ به چشم منتقل شدند. سپس با استفاده از یک نیروی الکترومغناطیسی که بوسیله یک پچ در بیرون چشم اعمال شد، سلول ها به سمت میانه چشم و پشت قرنیه کشیده شدند. سپس، نانوذره های مغناطیسی از سلول جدا شده و از چشم خارج شدند، به نحوی که محققین توانستند آن ها را از ادرار بیماران خارج کنند. مشاهده شد که این سلول های پیوند شده به خوبی قرنیه آسیب دیده بیماران را ترمیم کردند. در فاز بعدی مطالعه، محققین میزان بهبود بینایی این بیماران را ارزیابی خواهند کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه