تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396
جداسازی ژنی که پیری را معکوس می کند

  جداسازی ژنی که پیری را معکوس می کند

محققین توانسته اند که با تزریق یک ژن مربوط به طول عمر به موش های پیر، پیری را در آن ها معکوس کنند و موجب جوان سازی سلول های بنیادی شان و احیای پتانسیل بازسازی این سلول ها شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، یک مطالعه بوسیله زیست شناسان در برکلی کالیفرنیا موجب افزایش دانسته ها در مورد مکانیسم های پشت پرده پیری شده است و می تواند راه را برای ایجاد درمان های هدفمند برای بیماری مخرب مربوط به پیری هموار کند. محققین دریافته اند که ژن SIRT3 که عضوی از کلاس پروتئینی موسوم به سیرتوئین ها است، نقش مهمی را در کمک به مبارزه سلول های بنیادی خونی پیر با استرس بازی می کند. زمانی که محققین ژن SIRT3 را به سلول های بنیادی خونی موش های پیر وارد کردند، این موجب افزایش تعداد سلول های خونی جدید شد که حاکی از این امر بود که عملکرد کاهش یافته سلول های بنیادی خونی در نتیجه پیری، معکوس شده است.

مطالعات گذشته نشان داده بود که سیرتوئین ها پیری را تنظیمی می کنند، اما این مطالعه برای اولین بار نشان دادند که سیرتوئین ها می توانند تخریب سلولی ناشی از پیری را معکوس کنند. این یافته راه را برای ایجاد درمان های بالقوه بیماری های مخرب مربوط به پیری باز می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه