تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1396
سلول های ایمنی متمرکز شده در کنار سلول های سرطانی پانکرسی متابولیسم تغییر یافته ای دارند که می تواند سرطان را افزایش دهد

  سلول های ایمنی متمرکز شده در کنار سلول های سرطانی پانکرسی متابولیسم تغییر یافته ای دارند که می تواند سرطان را افزایش دهد

تشخیص سرطان پانکراس به معنی مرگ فرد است زیرا تنها سه تا 5 درصد بیماران ممکن است تا پنج سال زنده بمانند. یکی از دلایل کلیدی این نرخ بقای پایین در این سرطان، پراکنش آسان سرطان پانکراس به سایر قسمت های بدن است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین A*STAR شواهدی را کشف کرده اند که تومورها در سرطان متابولیسم سلول های سفید خونی موسوم به ماکروفاژها را تغییر می دهند. این ماکروفاژها به نوعی جارو برقی های بدن حساب می شوند که میکروب ها و خورده سلول ها را پاکسازی می کنند. آن ها دریافته اند که این ماکروفاژها با متابولیسم تغییر یافته ممکن است در پیشبرد متاستاز سرطان نقش داشته باشند. این یافته ها پیشنهاد می کند که به کار بردن درمان هایی که متابولیسم ماکروفاژها را تعدیل کنند می تواند به ریشه کن کردن متاستاز سرطان پانکراسی کمک کند.

شواهد نشان داده است که سلول های توموری، متابولیسمی متفاوت از سلول های سالم دارند. بویژه، آن ها به طور ترجیحی انرژی خود را از گلوکز و طی فرایند گلیکولیز (حتی در محیط غنی از اکسیژن) بدست می آورند. اما دکتر چنگ و همکارانش در A*STAR براین باورند که تومورها حتی متابولیسم  ماکروفاژهای مجاورشان را نیز تغییر می دهند.

برای تست این ایده، آن ها ماکروفاژهای انسانی را از منوسیت های خونی کشت شده در محیط کشت مشتق از سلول های پانکراس طبیعی و سلول های سرطانی تولید کردند. آن ها دریافتند که ماکروفاژهای رشد کرده در محیط مشتق از سلول های سرطانی، متابولیسمی متفاوت از آن هایی که در محیط طبیعی رشد کرده اند نشان می دهند. این ماکروفاژها نیز مانند سلول های سرطانی از گلیکولیز استفاده می کنند. علاوه براین، ماکروفاژهای رشد کرده با استفاده از محیط سلول های سرطانی رشد عروق خونی، مهاجرت و متاستاز سلول های سرطانی را افزایش می دهد که این از مشخصه های پراکنش سرطان است.

این اولین مطالعه ای است که اختلال در  مسیر یا روش متابولیسم گلوکز را در ماکروفاژها برای سرطان نشان می دهد. این مطالعه نشان می دهد که پزشکان می توانند با ریست کردن متابولیسم ماکروفاژها و نگه داشتن متابولیسم آن ها در حالت پایه با سرطان مقابله کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه