تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 اردیبهشت 1396
داربست های ایمپلنت شده حامل سلول های T ، خیلی سریع تومورها را چروکیده می کنند

  داربست های ایمپلنت شده حامل سلول های T ، خیلی سریع تومورها را چروکیده می کنند

سلول درمانی توفیق چندانی در مبارزه با تومورهای جامد به دست نیاورده است و این امر تا حد زیادی به دلیل این بود است که انتقال سلول های T ضد سرطانی به تومورها مشکل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یک استراتژی که بوسیله محققین در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون طراحی شده است می تواند به انتقال هدفمند این سلول هایT‌کمک کند. آن ها از یک داربست سنتتیک بارگیری شده بوسیله سلول های T  و هم چنین مخلوطی از مواد غذایی استفاده کرده اند که این سلول ها را برای مبارزه با سرطان سالم و پر انرژی نگه می دارد.

این مطالعه که در مجله Journal of Clinical Investigation به چاپ رسیده است نشان داده است که داربست های بارگیری شده با سلول های T در مدل های موشی سرطان پانکراس و ملانوما در مقایسه با سلول های T که به صورت تزریقی مورد استفاده قرار گرفته اند، به طور موثرتری تومورها را چروکیده می کند(اندازه تومورها را کاهش می دهند). در واقع این داربست ها تنها یک ساختار معمولی نیستند بلکه در طراحی این داربست ها مخلوطی از فاکتورهای محرک و سایر اجزا استفاده شده است که به سلول های T اجازه زنده ماندن و تکثیر را می دهد و موجب می شود که این سلول ها از نظر کمیت و کیفیت شرایط مبارزه با سرطان را داشته باشند. در این مطالعه، محققین داربست ها را با یک سلول های Tدارای گیرنده آنتی ژن کایمریک یا CAR T cell تجهیز کردند که قادر به گردش در بدن بیمار و جست و جوی سلول های سرطانی خاص و تخریب آن سلول ها هستند. سلول های T بسیار حساس هستند و نباید انتظار داشت که آن ها را به تومور تزریق کنیم و آن ها را مجبور به انجام دادن کارشان کنیم. اگر محیط تغذیه ای لازم برای آن وجود نداشته باشد و یا این که راهی برای حذف مواد زاید پیرامون آن ها نباشد، آن ها ظرف یکی دو روز می میرند. علاوه براین، تومورها مواد شیمیایی را برای دفاع از خود تولید می کنند که مانع از عملکرد تومورها می شود.

داربست زیست پلیمری چسبناک، اسفنجی و قابل حل مورد استفاده در این مطالعه، می تواند در شکل ها و اندازه های مختلفی ساخته شود. در این مطالعه محققین سلول های CAR T و پروتئین های لازم برای حفظ این سلول ها را روی داربست ها بارگیری کردند. این پروتئین ها شامل آگونیست های STING بود که پاسخ ایمنی را ایجاد می کند که به سلول های سرطانی که بوسیله سلول های CAR T شناسایی نمی شوند نیز منتقل می شود. زمانی که این داربست ها روی تومورهای موشی قرار گرفت منجر به کاهش اندازه تومورها شد و به نوعی تومورها را سرکوب کرد. در حال حاضر محققین به دنبال تصویب این استراتژی بوسیله FDA هستند تا بتوانند مطالعات بالینی انسانی را خیلی سریع آغاز کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه