تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اردیبهشت 1396
سلول های Th17 می توانند کاربرد بالینی وسیع تر از ایمنی درمانی سازشی را تسهیل کند

  سلول های Th17 می توانند کاربرد بالینی وسیع تر از ایمنی درمانی سازشی را تسهیل کند

پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی(MUSC) گزارش کرده اند پروتکل تکثیر طولانی مدت برای ایمنی درمانی سازشی سرطان، تاثیر سلول های Th17 علیه تومورهای بزرگ را مختل نمی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پروتکل های تکثیری سریعی که برای تولید تعداد کافی از سلول های CD8+T برای سلول درمانی سازشی(ACT) استفاده می شوند، موثر بودن آن ها را کاهش می دهد. این یافته ها تاکید دارد که دوام سلول های Th17 می تواند موجب افزایش امیدواری برای نسل جدید مطالعات ACT باشد.  سلول درمانی سازشی در فعال کردن ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان بسیار موثر است. این ایمنی درمانی شامل استخراج کردن، تکثیر و تقویت سلول های T خود بیمار قبل از بازگرداندن این سلول ها به خود بیمار است که منجر به القای یک پاسخ ضد توموری بادوام می شود. در حقیقت، بین بیماران مبتلا به میلومای متاستازی که با ACT تیمار شدند، تقریبا 54 درصد یک  پاسخ قابل قبول به درمان دادند و 24 درصد نیز به طور کامل بهبود یافتند.

با این حال، تزریق تعداد زیاد از سلول های T برای تولید یک پاسخ ضد توموری موفقیت آمیز ضروری است. پروتکل های تکثیر سریع که بتوانند این نیاز را مرتفع کنند بیش از سه ماه طول می کشند و متاسفانه سلول های CD8+T که در مطالعات بالینی استفاده می شوند، زمانی که مدت زمان زیادی را در کشت و در خارج از بدن بگذرانند، پتانسیل خود را خیلی سریع از دست می دهند.

مطالعات پیش درمانگاهی بوسیله محققین در MUSC برای اولین بار نشان داد که زیر نوع خاصی از سلول های T به نام سلول های Th17 به تحلیل رفتن ناشی از تکثیر طولانی مدت مقاوم هستند. آن ها دریافتند که سلول های Th17، مشکلات مربوط به تکثیر سریع را دور می زند و فعالیت ضد توموری بالایی دارند و در نتیجه می توانند جایگزین جذابی برای سلول های CD8+T باشند که به طور معمول برای ACT استفاده می شوند. به دلیل این که سلول های Th17 دارای ویژگی ها شبه سلول های بنیادی هستند و کارایی باداومی را در موش نشان داده اند، محققین براین باورند که آن ها می توانند موثر بودن ضد توموری شان را بعد از تکثیر طولانی مدت در خارج از بدن حفظ کنند. آزمایش های آن ها نشان داد که بدون تحریک مجدد، سلول های Th17 به مدت 21 روز در خارج از بدن تکثیر انفجاری را تجربه می کنند و بیش از 5000 برابر سلول های CD4+ اولیه، سلول تولید می کنند که می توانند به بیمار بازگردانده شوند. در تمام مدت این سلول ها پتانسیل ضد توموری خود را شدیدا حفظ می کنند و با تزریق به بدن مدل جانوری منجر به لیز کردن و تخریب شدید تومور در بدن جانور می شوند. این یافته ها برای تولید محصولات ایمنی درمانی بسیار مهم است، زیرا بادوام بودن سلول های Th17 بازه زمانی بزرگتری را برای بدست آوردن سلول های T موثر و بالقوه از طریق تکثیر در خارج از بدن فراهم می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه