تاریخ انتشار: یکشنبه 31 اردیبهشت 1396
کشت سلول ها در ظروف آزمایشگاهی درهای جدیدی را برای مطالعات مغزی باز می کند

  کشت سلول ها در ظروف آزمایشگاهی درهای جدیدی را برای مطالعات مغزی باز می کند

پیچیده ترین اندام بدن انسان مغز است. به دلیل این پیچیدگی و البته مشکلات اخلاقی، انجام مطالعات علمی روی آن بسیار مشکل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دانشگاه لوکزامبورگ توانسته اند سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از سلول های پوستی را به کشت های شبه مغزی کوچک و سه بعدی تبدیل کنند که رفتاری مشابه سلول های مغز میانی انسان دارند. در ظروف آزمایشگاهی این محققین، انواع سلول های مختلف تکوین یافتند و به صورت یک شبکه در آمدند که سیگنال ها را مبادله کرده و محصولات متابولیکی شبیه مغز فعال را  تولید می کردند. این محققین براین باورند که این کشت های سلولی می تواند راه های جدیدی را برای مطالعه بهتر مغز باز کنند.

مغز میانی همواره مورد توجه محققین بیماری پارکینسون بوده است زیرا این بخش دارای بخشی موسوم به جسم سیاه است که از نورون های دوپامینرژیک تشکیل شده است. این نورون های دوپامینرژیک، دوپامین تولید می کنند که در حفظ حرکات نرم بدنی دخالت می کند. مرگ این نورون ها موجب می شود، فرد لرزش های عضلانی و سفتی عضلانی را تجربه کند. محققین براین باورند که ساختارهای شبه مغزی سه بعدی و کوچک(ارگانوئید مغزی) می توانند برای مطالعه مکانیسم های دخیل در ایجاد پارکینسون کمک کننده باشند و راه را برای یافتن درمان های جدید در این زمینه باز کنند. این در حالی است که مشکلات اخلاقی مربوط به مطالعات مغزی و پیچیدگی ها مربوط به مغز طبیعی نیز خودبخود حل می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه