تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 خرداد 1396
پروتکلی قوی و با راندمان بالا برای تولید میکروگلیاها از سلول های بنیادی انسانی

  پروتکلی قوی و با راندمان بالا برای تولید میکروگلیاها از سلول های بنیادی انسانی

محققین بنیاد سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF) یک روش موثر و قوی را برای تولید میکروگلیاها از سلول های بنیادی انسانی طراحی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، میکروگلیاها در بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس(MS) دخالت دارند. با این حال، نقشی که این سلول ها در ایجاد این بیماری ها دارند به دلیل این که نمی توان آن ها را از سیستم عصبی مرکزی جداسازی نمود، زیاد شناخته شده نبوده است. پروتکل جدیدی که بوسیله محققین NYSCF طراحی شده است، محققین را در سراسر دنیا قادر می سازد که این نوع سلول حیاتی را از هر بیمار تولید کرده و درک خود را  در مورد نقش این سلول ها در بیماری های عصبی افزایش دهند. این پروتکل بهینه سازی شده برای تولید میکروگلیاها، امکان آزمایش های با کارایی بالا مانند غربالگری های دارویی و تست های سمیت شناسی را می دهد و می تواند کاربردهای تحقیقاتی در مقیاس وسیع داشته باشد. از طرف دیگر این پروتکل موجب می شود، محققین بتوانند به طور همزمان ازمایش ها را روی نمونه های گرفته شده از چندین بیمار انجام دهند. محققینNYSCF نشان داده اند که این پروتکل قوی و تکرار پذیر موجب تولید میکروگلیاها از 16 رده سلول بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) شده است، سلول های بنیادی که از خود بیماران گرفته شده است.

میکروگلیاهای مشتق از انسان ها مدل تحقیقاتی مناسبی را ارائه می کنند اما بدست آوردن آن ها در آزمایشگاه مشکل است. پروتکل NYSCF منبع جدیدی از سلول های میکروگلیالی انسانی را ارائه می دهد که می تواند از نمونه های بیماران تولید شده و مطالعات مکملی در مدل های موشی برای درک بهتر نقش میکروگلیا در سلامتی و بیماری باشد. میکروگلیاهای تولید شده بوسیله این پروتکل می توانند ابزار مناسبی برای عدم عملکرد مناسب میکروگلیاها در سیستم عصبی مرکزی و مدل سازی بیماری های پیچیده در ظروف آزمایشگاه باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه