تاریخ انتشار: دوشنبه 08 خرداد 1396
تست ویروس سرماخوردگی و سلول های بنیادی برای تخریب سرطان مغزی کشنده

  تست ویروس سرماخوردگی و سلول های بنیادی برای تخریب سرطان مغزی کشنده

در فاز یک مطالعه ای بالینی، محققین از یک سلول درمانی استفاده کرده اند که به کمک ویروس سرماخوردگی به جست و جو و حمله کردن به سرطان مغزی بدخیم و کشنده گلیوما می پردازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دانشگاه Northwestern کشف کرده اند که ترکیب سلول های بنیادی با یک ویروس می تواند به درمان هدفمند سلول های سرطان مغزی کمک کند. آن ها براین باورند که این روش در صورتی که در انسان عمل کند می تواند سلاحی قوی علیه سرطان مغزی و گزینه درمانی امیدوار کننده ای برای بیماران گلیومایی باشد.

یکی از دلایل عود مجدد گلیوما معمولا وجود جمعیت های نادری از سلول های سرطانی بنیادی است که اغلب در عمق بافت های مغزی قرار دارند و به شیمی درمانی ها و پرتودرمانی های استاندارد مقاوم هستند. مطالعات بالینی اولیه انجام شده نشان داده است که استفاده از روش ترکیبی مذکور می تواند این جمعیت سلولی مقاوم به درمان را هدف قرار دهد و عود مجدد سرطان را گاها به تاخیر بیاندازد و حتی مهار کند.

این درمان جدید حاوی سلول های بنیادی عصبی برای انتقال یک ویروس بالقوه است که مسئول سرماخوردگی های معمولی است(آدنوویروس انکولیتیک) و برای کشتن سلول های سرطان مغزی مهندسی شده است. این درمان جدید به صورت سینرژیستیک(تقویت کننده اثر) با شیمی درمانی و پرتو درمانی عمل می کند.

گلیوماهای بدخیم، تهاجمی ترین شکل از سرطان های مغزی هستند که سالانه بیش از 20000 نفر را مبتلا می کنند. این گلیوماها می توانند منبع خونی مخصوص خودشان را تولید کنند و به همین جهت خیلی سریع رشد می کنند و در سراسر مغز پراکنده می شوند و به اصطلاح ریشه می دوانند. این امر برداشتن و درمان آن ها را بسیار مشکل می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه