تاریخ انتشار: یکشنبه 21 خرداد 1396
سیگنال هایی هشدار دهنده برای غربالگری ژن ها برای پیوند سلول های بنیادی

  سیگنال هایی هشدار دهنده برای غربالگری ژن ها برای پیوند سلول های بنیادی

طب بازساختی با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان انسانی به رشد بافت های قابل پیوند در بیرون از بدن پرداخته است تا امیدواری هایی را برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها لاعلاج مانند دیابت و پارکینسون ایجاد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد(HSCI)، نشان داده اند که رده های سلول های بنیادی همان طور که در ظروف آزمایشگاهی رشد می کنند، دچار موتاسیون هایی در ژن TP53 می شوند که یک سرکوب کننده توموری مهم است که مسئول کنترل رشد و  تقسیم سلولی است. این مطالعه پیشنهاد می کند که تکنولوژی های توالی یابی ژنتیکی باید برای غربالگری سلول های موتاسیون یافته در کشت های سلول های بنیادی استفاده شود، به طوری که سلول های موتاسیون یافته در کشت می توانند در آزمایش های علمی و درمان های بالینی حذف شوند. اگر این فرایند اتفاق نیافتد، می تواند منجر به افزایش خطر سرطان در افرادی شود که پیوند سلولی  را دریافت کردند. در واقع نتایج این مطالعه تاکید دارد که نیاز است که در زمینه طب بازساختی با وسواس و دقت بیشتری جلو برویم و یکسری برنامه ها و تست های کنترل کیفی را در مورد سلول ها اجرا کنیم.

موتاسیون های خاصی که محققین در این سلول های بنیادی مشاهده کرده اند معمولا در یک نسخه از ژن P53 وجود دارد که عملکرد پروتئین طبیعی را مختل می کند و معمولا منجر به ایجاد شرایط سرطانی می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه