تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1396
تلاش برای زنده کردن افرادی که از نظر بالینی مرده اند با استفاده از روشی بحث برانگیز

  تلاش برای زنده کردن افرادی که از نظر بالینی مرده اند با استفاده از روشی بحث برانگیز

مقامات کمپانی فیلادلفیایی Bioqurk اعلام کرده اند که به آغاز مطالعات بالینی مربوط به یک روش بحث برانگیز که روی افراد از نظر بالینی مرده کار می کند، نزدیک شده اند. آن ها به مجموعه از درمان ها دست خواهند زد که از نظر تکنیکی ممکن است افراد مرده را به زندگی بازگرداند!.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مدیر اجرایی این کمپانی، ایرا پاستور در گفت و گو با خبرگزاری ها گفته است که وی و کمپانی اش انتظار دارند که هر چه سریع تر این مطالعات را در یک کشور ناشناخته در آمریکای جنوبی آغاز کنند، البته مطالعه ای نیز به طور همزمان در هندوستان آغاز خواهد شد.

درمان هایی که در این مطالعه استفاده خواهد شد شامل تزریق ابتدایی سلول های بنیادی خود بیماران است که از چربی یا خون آن ها گرفت شده است. سپس پپتیدی به طناب نخاعی آن تزریق می شود و طی یک دوره 15 روزه آن ها تحت تکنیک های محرک عصبی و لیزر درمانی قرار می گیرند. این ایده منجر به القای رشد عصبی جدید به امید احیای عملکردهای طبیعی مغغزی می شود. همه مراحل درمانی گفته شده پیش از این بوسیله سایر محققین استفاده شده بود و نتایج متنوعی نیز بدست آمده بود اما هیچ کدام تاکنون از این درمان های برای معکوس کردن مرگ بالینی در بیماران استفاده نکرده بودند. در واقع، این محققین پیش از این حتی این روش را روی جانوران نیز تست نکرده اند و مطمئن هم نیستند که این روش کار کند و یا تا حدی موفقیت آمیز باشد. اما آن ها در حال حاضر در حال مذاکره با مقامات برای کسب اجازه برای عملی کردن ایده شان هستند. منتقدین اشاره کرده اند که دلایل زیادی برای موفقیت آمیز نبودن این روش وجود دارد و البته با بحث های اخلاقی نیز همراه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه